Canvi climàtic

Intersindical dóna suport a ‘Fridays For Future’

El moviment social internacional de joves “Fridays for Future”, davant un futur hostil i incert, demana, tots els divendres al migdia, a les entitats governamentals de tot el món que es prenguen mesurades per a transitar urgentment i ràpidament a societats postcarboni i frenar el Canvi Climàtic.

27 / 02 / 2019 | Intersindical

L’evidència científica de canvi climàtic és consistent. L’últim informe del Panell Internacional del Canvi Climàtic (IPCC), el Panell de Científics de l’ONU, sobre el canvi Climàtic, confirma que, en cas de continuar així, la pujada de temperatura aconseguirà una mitjana de tres graus. La temperatura mitjana ha pujat 1 °C i el ritme s’accelera en incrementar-se 0,2 °C cada dècada. Segons aquest informe científic, dins de 22 anys el canvi climàtic haurà depassat ja els límits establits en l’Acord de París, que van signar 200 països, perquè la temperatura mitjana del nostre planeta haurà pujat més d’1,5ºC. Una pujada de la temperatura mitjana superior a 1,5 °C produiria l’augment del nivell del mar i, en conseqüència, de les catàstrofes, que afectarien a més de 10 milions de persones.
L’alerta és contínua a tot el món: la pèrdua del gel en l’Àrtic; l’escalfament dels oceans, que provoca la pujada del nivell del mar i conseqüències greus sobre l’ecosistema marí; els fenòmens meteorològics, cada vegada més freqüents i violents en tot el planeta; per açò, l’últim IPCC insisteix que hem de prendre mesures abans del 2030, per a evitar la destrucció de la nostra civilització i l’extinció d’una part important del món natural.

Els plans adoptats pels governs són poc consistents i febles per a limitar l’escalfament a 1,5 °C, les energies renovables haurien d’augmentar un 60% i l’energia del carbó ha de disminuir en dos terços, si es vol no arribar als 1,5 °C d’augment de la temperatura mitjana.

La temperatura puja cada any, al voltant del 74% del sòl es troba en procés de desertització, en el 2017 les emissions de CO₂ van augmentar un 7,4%, el nostre país és la cambra de la UE que més incompleix amb les polítiques de reducció d’emissions.

Per tot açò, la ineficaç acció política climàtica global i l’aguaite al nostre futur comú, el moviment social juvenil internacional, Fridays for Future, està organitzant manifestacions els divendres, al migdia, en diferents ciutats europees i de tot el món, també en el País Valencià. A València ha convocat concentracions els dies 1 i 8 de març, a les 12 hores, en la plaça de la Mare de Déu, i una vaga el 15 de març, per a demanar a totes les instàncies governamentals que declaren l’emergència climàtica.

Des de la Intersindical Valenciana oferim el nostre suport al moviment social juvenil Internacional Fridays For Future, perquè considerem que és vital, per a la naturalesa i els éssers que habitem aquest planeta, posar el problema del canvi climàtic en primera línia de l’agenda política i dels mitjans de comunicació. Desitgem que les manifestacions de tots els divendres, a les 12 hores, i la vaga del 15 de març siguen un èxit en mobilització i reivindicació, i animem a totes les persones a participar activament, perquè la lluita pel Futur ha de ser la nostra prioritat.

Pel Clima!