Energies renovables

Intersindical Medi Ambient participa en la II Trobada de la Coordinadora per la Ubicació Racional de les Energies Renovables

Les més de 40 organitzacions participants, reunides a l’Alberg Actio d’Alboraig, han posat en comú el present i futur de les lluites pel territori al País Valencià. La Coordinadora compta amb el suport d’Intersindical Valenciana i està conformada per persones compromeses amb la seua terra.

15 / 09 / 2024 | Intersindical

Al matí, ha tingut lloc una taula redona on han intervingut Pep de Salvem l’Horta, Antonio de la Comissió Ciutat-Port, Rubén de Salvem les Moles, Cíntia de Nostra Terra i Marta d’Entrebarris. En ella s’ha posat en comú com mobilitzar a la població en la defensa del nostre medi ambient. Pep ha posat sobre la taula el poder que ha tingut la ciutadania a la Ciutat de València i al País Valencià amb lluites guanyades com la del jardí del Túria, el Saler per al Poble, el Botànic, el Cabanyal, les Moles, etc. També, s’ha fet pales la força de la coordinadora per la raó que els acompanya en la seua lluita pel present i futur del món rural.

A la taula redona s’han remarcat els quatre eixos de les lluites ciutadanes:

1 Donar a conéixer la problemàtica entre la ciutadania amb xarrades i xarxes socials.
    2 Notes de premsa i accions per visibilitzar la problemàtica als mitjans de comunicació.
    3 Pressionar a les administracions i els polítics amb accions directes no violentes.
    4 Tindre un equip jurídic potent per tombar els projectes en els tribunals i, si cal, anar a Europa a denunciar el no compliment de la normativa europea.

Més tard Anna, advocada ambientalista, ens ha informat que el dret ambiental en l’Estat espanyol és sobretot administratiu, ací és on s’estan guanyant més batalles. Aquest dret té 3 potes d’acord amb els articles 10, 11 i 12 la llei 27/2006:

• Dret a l’accés a la informació mediambiental de qualsevol persona. Dret a demanar l’accés a l’expedient sencer.
  • Dret a la personació pública per ser persona afectada.
  • Dret accés a la justícia gratuïta per a l’acció popular en matèria mediambiental.

• Tot seguit, companys de Marfull i el MOC ens mostraren la seua trajectòria d’accions directes no violentes i ens explicaren els avantatges i possibles conseqüències d’aquestes. Per concloure, posarem en comú els reptes de la Coordinadora i les organitzacions integrants en tres àmbits: el comunicatiu, el jurídic i el d’accions.

Comptat i debatut, un bon grup de col·lectius i persones, amb coneixement de causa, han creat vincles, han compartit experiències, han aprés les unes de les altres i han posat les bases per a seguir lluitant per defensar el nostre territori.