Moviment antinuclear

Intersindical, pel tancament de la central nuclear de Cofrents

La Plataforma Tanquem Cofrents ha organitzat una marxa i concentració pel tancament de Cofrents per alertar la ciutadania de l’enorme risc que suposaria la continuació de l’activitat d’una central envellida, que produeix residus molt perillosos i per la qual passa l’aigua que produeix els nostres aliments i que bevem.

02 / 05 / 2017 | Intersindical

És la Primera marxa en bici per impedir la construcció del Magatzem Temporal Individual que Iberdrola precisa per tal de prolongar la vida de la Central Nuclear de Cofrents fins l’any 2044.

Al País Valencià som pobres en totes les fonts d'energia convencionals però rics en energia solar

La marxa en bici a Cofrents es realitzarà els dies 5, 6 i 7 de maig: eixirà de la Plaça de l’Ajuntament de València el divendres a les 16:30 hores, i anirà per la vora del Canal Xúquer-Túria fins a Alzira, on es farà nit; el dissabte eixirà a les 9:30 hores, per arribar fins a Aiora de vesprada. Des d’ací el diumenge arribarà al pont de la central nuclear.

“Amb un total de 151 km de recorregut per recordar al poble que bona part de l’aigua que es beu a la capital i rega els camps que produïxen els nostres aliments passa per la central nuclear, i per denunciar que si hi ha un accident greu la radioactivitat pot contaminar les províncies de València, Albacete i d’altres en poques hores i per a molts anys”.

El Diumenge 7 de maig, es realitzarà una Concentració davant la central nuclear a les 12:30 hores. Hi haurà autobusos des de la Plaça d’Espanya de València a les 10:30 hores.

El nostre objectiu final és aconseguir el tancament de la central nuclear de Cofrents i de totes les centrals nuclears, substituint-les per estalvi, eficiència i renovables, especialment l’energia solar.

“I podem fer-ho, fàcilment, perquè rebem molta energia solar i aquesta cada any resulta més econòmica, de manera que actualment resulta més barata que l’electricitat convencional, fins al punt que les instal·lacions termosolars i fotovoltàiques s’amortitzen en quatre o cinc anys –sense les penalitzacions d’aquest govern corrupte–. Al País Valencià som pobres en totes les fonts d’energia convencionals -petroli, carbó, gas natural i urani, fins i tot en hidràulica i potser eòlica-, però som rics en energia solar”.

Intersindical Valenciana fa una crida a totes les persones i als col·lectius perquè participen en la marxa i concentració convocades per la Plataforma Tanquem Cofrents.

TANQUEM COFRENTS!!