Medi ambient

Intersindical, per la gestió pública de l’aigua

L’aigua es considera un ben comú i un dret humà universal, però també és un recurs econòmic.

06 / 11 / 2017 | Intersindical

Intersindical Valenciana reivindica un model de gestió de l’aigua que siga col·laboratiu, democràtic, públic, eficient, que garantisca la seua qualitat i universalitat perquè l’aigua és un dret humà, és de totes i de tots. No confiem en les polítiques de mercantilizació i privatització, total o parcial, de la gestió del cicle integral de l’aigua, dels serveis i sanejament que l’han convertit en un recurs de lucre i especulació privada, i que no han sigut capaces de cercar solucions als problemes i desafiaments hídrics actuals.

Les administracions públiques han de garantir una xarxa hídrica en òptimes condicions, amb una total transparència democràtica, rendint comptes, evitant la degradació dels ecosistemes, garantint la sostenibilitat dels recursos i la universalitat del subministrament d’aigua.
La defensa de la gestió pública no és suficient si es manté l’actual funcionament dels serveis públics de l’aigua, per la qual cosa donem suport i promovem iniciatives contra la privatització dels serveis de l’aigua i per la remunicipalització dels ja privatitzats al País Valencià. Per a aconseguir aquests objectius formem part de la Xarxa Valenciana per l’Aigua Pública que fa possible la coordinació d’esforços, de totes les organitzacions que la integren, en la lluita contra la privatització de la gestió de l’aigua, però també possibilita l’intercanvi d’experiències i la col·laboració en la planificació d’estratègies.
Intersindical Valenciana ha participat en la Jornada “Aigua de totes i tots, conectant experiències pel dret humà a l’Aigua”, organitzada per la Plataforma de la Xarxa Valenciana per l’Aigua Pública al costat de l’Associació Valenciana d’Enginyeria Sense Fronteres, amb la col·laboració de la Generalitat Valenciana i la Universitat Politècnica de València (UPV), que es va celebrar divendres 3 de novembre a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Telecomunicacions (ETSIT) de la UPV. Tal com s’havia plantejat, “es van intercanviar experiències de mobilització ciutadana i participació social al voltant del Dret Humà a l’Aigua amb l’objectiu de visibilizar diferents mecanismes de participació, de recerca i d’acció directa, impulsats des de la ciutadania i els moviments socials en diferents territoris, orientats a treballar per la consecució del Dret Humà a aquest recurs”.
Continuarem lluitant, al País Valencià i en altres territoris, contra la privatització de la gestió de l’aigua i per la consecució efectiva del dret humà a l’aigua.