Medi ambient

Intersindical s’oposa a l’ampliació del port de València

El Sindicat exigeix una sèrie d’actuacions prioritàries

02 / 11 / 2020 | Intersindical

Volem protegir el nostre territori de l’impacte ambiental sobre els ecosistemes de les platges del sud, el parc natural de l’Albufera i l’Horta, volem frenar la pèrdua de biodiversitat i la contaminació, volem una economia de proximitat.

Per tot això i més, Intersindical s’ha adherit al manifest contra l’ampliació del Port de València.
Com a ciutadans i ciutadanes que habitem aquest territori, EXIGIM:

1. PRINCIPI DE PRECAUCIÓ:
La retirada immediata i sense condicions dels plans d’ampliació i la reversió de les infraestructures de les primeres fases, que afecten greument el medi ambient i la nostra salut.

2. ECONOMIA PER AL DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE:
Reassignar les inversions públiques previstes per a l’ampliació del Port per pal·liar els impactes i danys que ja ha causat als barris i els ecosistemes valencians, i atendre l’economia, el medi ambient i la cohesió social.

3. LA VIDA AL CENTRE:

Protegir la salut de les persones: volem plans de control i reducció efectiva d’emissions de contaminació atmosfèrica i acústica, acompanyats de l’impuls de models de producció i consum de proximitat, per minimitzar la petjada de carboni.

4. RESPONSABILITAT ECOCLIMÀTICA:
Implantar un nou model de governança dels ports, que done més veu i vot als territoris i la ciutadania afectada, que ha de participar en la presa de decisions sobre la seua situació ecoclimàtica, econòmica i social.

No a l’ampliació del port
Menys port i més respecte al medi ambient i la ciutadania
STOP al projecte d’ampliació del port de València fins que no es produïsca un debat informat sobre els efectes reals dels projectes del port.

“LLEGEIX EL MANIFEST COMPLET”

Vídeo:

El divendres passat, 30 d’octubre, al matí, més d’una desena de col·lectius socials de València s’han coordinat per a penjar pancartes en llocs significatius de tota la ciutat i la zona metropolitana amb el lema central “Menys Port, més València”. Cada col·lectiu ha triat una àrea prioritària en la qual li agradaria que s’invertiren els diners en compte de destinar-los a l’ampliació del Port de València, donat que sols beneficia a companyies privades.

Material de la campanya aci:

La Intersindical hi ha col·laborat amb pancartes: