Drets socials

Intersindical Valenciana dóna suport a la Iniciativa Ciutadana Europea #Right2Cure

06 / 04 / 2021 | Intersindical

El Sindicat és una de les organitzacions impulsores de la campanya europea per l’accès universal a les vacunes per fer front la Covid-19. La campanya està formada per persones i entitats que provenen de el món de la ciència, la sanitat, les humanitats, la cultura i de molts altres que han decidit no romandre en silenci davant la greu situació que estem travessant per la pandèmia generada per la COVID- 19. Una situació que està suposant una evident desigualtat en l’accés als tractaments i les vacunes en nombrosos estats del món.

La campanya, que es va presentar la setmana passada a València i avui ho ha fet a Madrid, ha convocat concentracions per al 7 d’abril, dia mundial de la salut, a:

- San Miguel de Salinas. Porta del Centre de Salut. 18 hores.
- València. Plaça Ajuntament. 19 hores.

La Iniciativa Ciutadana Europea # Right2Cure ha impulsat la recollida d’un milió de signatures en els vint estats membres de la UE que està tenint un gran nombre de suports entre la ciutadania, ONG i entitats de la societat civil.

Les peticions es concreten en:

● Exigir que els drets de propietat intel·lectual, incloses les patents, no dificulten l’accessibilitat o la disponibilitat de vacunes o tractaments per a la COVID-19.

● Impedir que la legislació de la UE sobre les dades i l’exclusivitat comercial no limite l’eficàcia immediata de les llicències obligatòries expedides pels EE.MM.

● Els beneficiaris de fons de la UE han de compartir coneixements en matèria de tecnologia sanitària, propietat intel·lectual o patents enfront de la COVID-19.