Salut Laboral

Intersindical Valenciana dóna suport a la Iniciativa Ciutadana Europea #Right2Cure

Que ningú no es lucre amb la pandèmia!

09 / 12 / 2020 | Intersindical

Perquè tothom mereixem protecció enfront de la COVID-19 i tenim dret a una cura.

La COVID-19 es propaga ràpidament. Les solucions han d’arribar més ràpid. Ningú estarà segur fins que tothom tinga accés a tractaments i vacunes segures i efectives.
Per tot això, Intersindical Valenciana ha signat aquesta Iniciativa Ciutadana Europea. Intentarem assegurar-nos que la Comissió Europea fa tot el possible perquè les vacunes i tractaments siguen considerats un bé públic global, accessible a totes i tots de manera gratuïta.

Aquesta iniciativa proposada per ciutadans i ciutadanes de la Unió Europea sol·licita a la Comissió Europea la declaració com a “béns públics i llicències obligatòries els tractaments i vacunes que es desenvolupen enfront de la COVID-19”. Perquè tothom tenim Dret a la Cura.

No Profit on Pandemic. Les nostres peticions?

Salut per a totes i tots
La salut és un dret. En una pandèmia, la investigació i les tecnologies haurien de compartir-se àmpliament, ràpid, a través del món. Una companyia privada no hauria de tindre el poder de decidir qui té accés a tractaments o vacunes, ni a quin preu. Les patents atorguen a una sola companyia el poder i monopoli sobre productes farmacèutics essencials. Això limita la seua disponibilitat i incrementa el seu cost per a les persones que els necessiten.

Transparència ja!
La informació sobre els costos de producció, les contribucions públiques i l’efectivitat i seguretat de les vacunes i medicaments hauria de ser pública. Els contractes entre autoritats públiques i companyies farmacèutiques també han de publicar-se.

Fons públics, control públic
Els i les contribuents paguem amb els nostres impostos enormes sumes per a la recerca i desenvolupament de vacunes i tractaments. El que la gent paga ha de ser per a la gent. No podem permetre que les companyies farmacèutiques privatitzen tecnologies mèdiques crucials que han sigut desenvolupades amb recursos públics.

Que ningú no es lucre amb la pandèmia
Les grans companyies farmacèutiques (Big Pharma) no haurien de lucrar-se amb aquesta pandèmia, a costa de la salut de la gent. Una amenaça col·lectiva requereix solidaritat, no lucre privat. El finançament públic hauria de donar-se només amb la garantia que el producte final tindrà disponibilitat i un preu assequible. No s’hauria de permetre que el Big Pharma saquege els nostres sistemes de seguretat social.

Objectius proposats:
Vist el Tractat de Funcionament de la Unió Europea i, en particular, els articles 114, 118 i 168, demanem a la Comissió Europea que propose la legislació que siga necessària per a:

- Vetlar perquè els drets de propietat intel·lectual, incloses les patents, no dificulten l’accessibilitat o la disponibilitat de qualsevol futura vacuna o tractament per a la COVID-19.

- Vetlar perquè la legislació de la UE sobre les dades i l’exclusivitat comercial no limite l’eficàcia immediata de les llicències obligatòries expedides pels Estats membres.

- Introduir l’obligació jurídica dels beneficiaris de fons de la UE de compartir coneixements en matèria de tecnologia sanitària, la propietat intel·lectual o les dades d’un consorci de tecnologia o patents en relació amb la COVID-19.

- Introduir obligacions jurídiques per als beneficiaris dels fons de la UE en matèria de transparència de les contribucions públiques i els costos de producció, així com clàusules d’accessibilitat i assequibilitat combinades amb llicències no exclusives.

Des d’Intersindical Valenciana difonem i donem suport a aquesta proposta de la Iniciativa Ciutadana Europea, #Right2Cure, que és una manera de proposar una acció legislativa concreta a la Comissió Europea. Hem d’aconseguir un milió de signatures.

Inici del període de recollida de signatures: 30/11/2020.

Fi del període de recollida: 30/11/2021

Coneix i dóna suport a la campanya #Right2Cure:

Adreça web de la iniciativa en el registre de la Comissió Europea: https://europa.eu/citizens-initiative/initiatives/details/2020/000005

Pàgina web de la iniciativa: https://noprofitonpandemic.eu/es/

Formulari de signatura online: https://eci.ec.europa.eu/015/public/#/screen/home

Facebook oficial del Comité a l’Estat espanyol: https://www.facebook.com/right2cureES

Twitter oficial del Comité a l’Estat espanyol: https://twitter.com/right2cureES

En definitiva, Intersindical dóna suport a la Iniciativa Ciutadana Europea #Right2Cure perquè sempre defensarem el dret a la salut pública, universal i gratuïta, per damunt dels beneficis del lobby farmacèutic.

Que ningú no es lucre amb la pandèmia!