Mobilitat, ecologia i sostenibilitat

Intersindical Valenciana mostra el suport a les companyes i els companys de la Massa Crítica de València

La Massa Crítica de València reivindica ciutats més saludables i habitables, fomentant mitjans de transport sostenibles com la bicicleta

14 / 07 / 2023 | Intersindical

El passat divendres 8 de juliol els companys i les companyes de la Massa Crítica de València, varen sofrir una actuació totalment fora de lloc i context per part de la policia nacional.

La Massa crítica és un event ciclista que es realitza a nombroses ciutats de tot el món i que té com a objectiu la reivindicació de la bicicleta com a mitjà de transport sostenible.

En ella, gent diversa de totes les edats i famílies amb nens amants de la bicicleta circulen unes hores al mes per donar a conèixer els avantatges de la mobilitat sostenible i reivindicar ciutats on la bicicleta ocupe més espai públic en detriment del fum i el soroll dels vehicles de combustió. No es tracta d’una manifestació, sinó d’un grup anònim de ciclistes que comparteixen durant un parell d’hores els carrers de la ciutat.

Com cada primer divendres de mes des de fa dècades, el passat divendres es celebrava la Massa Crítica de València sense cap incident. En arribar al barri de Benimaclet diverses furgonetes i agents motoritzats de la policia nacional rodejaren al grup pacífic de ciclistes, aturaren la seua marxa i la del tramvia i començaren a demanar-los la documentació a l’atzar.

Diversos agents de l’ordre, que enlloc que defensar la seguretat ciutadana sembraven el conflicte entre la ciutadania, sense motius aparents, s’emportaren a un company de la Massa que ha passat la nit tancat a Sapadors.

Per tot açò, reiterem el nostre suport tan a la Massa Crítica com a la seua reivindicació, que també és nostra, de fer de les ciutats espais més saludables i habitables fomentant mitjans de transports sostenibles com és la bicicleta. A més, volem mostrar la nostra solidaritat amb el company detingut.