Mobilitat, ecologia i sostenibilitat

Intersindical Valenciana participa a la bicifestació d’Elx en defensa dels carrils bici

Des del Sindicat defensem una mobilitat sostenible, activa i segura front als nous governs municipals que volen desmantellar-los

25 / 09 / 2023 | Intersindical

Intersindical juntament amb centenars de ciclistes de totes les edats hem dit ben fort a Elx que volem bicicletes als carrers, que la bici no contamina ni gasta gasolina i que el govern municipal d’extrema dreta ens ha furtat els carrils bici! La manifestació ciclista ha estat organitzada per Elx en bici i Margalló-Ecologistes en acció, a la que s’ha adherit des d’un primer moment Intersindical Valenciana. #ConBiciNiUnPasoAtras.

Des d’Intersindical Valenciana defensem la mobilitat sostenible, activa i segura per a totes les persones de totes les edats i a tot el territori valencià. I per fer realitat aquesta mobilitat són importants els carrils bici, les vies verdes i els camins rurals ciclables que connecten tots els barris, pobles i ciutats del País Valencià. Tenim la certesa que la bicicleta fomenta una vida activa i saludable entre la població, descongestiona el trànsit, millora la seguretat vial i lluita contra l’ebullició climàtica.

La bicifestació ha recorregut alguns dels carrers on fins fa unes setmanes hi havia carril bici. Davant del desmantellament de carrils bici que han iniciat les noves corporacions municipals de PP+VOX a diferents ciutats valencianes: Elx, Castelló i València, Intersindical Valenciana se suma a la campanya Amb Bici Cap Pas Enrere! sota el hashtag #ConBiciNiUnPasoAtras que ha iniciat la ONG ConBici. ConBici és l’entitat de referència a l’Estat espanyol per a la promoció de la bicicleta com a mitjà de transport habitual, segur i sostenible. Engloba a 70 associacions i col·lectius de ciclistes de tot l’estat.

Intersindical, com a sindicat compromés amb la protecció del medi ambient, la salut i la mobilitat sostenible, defensarà la millora i ampliació de la xarxa de carrils bici en les nostres ciutats. Estem immersos en una emergència climàtica que afecta la nostra salut i la del planeta. Hem patit onades de calor i danes com mai, per això no ens podem permetre incrementar les emissions contaminants provinents del trànsit privat. Europa vol assolir la neutralitat climàtica per al 2050 i, per això, són fonamentals les Zones de Baixes Emissions i els carrils bici que propicien la mobilitat sostenible de la població. La transformació dels carrils de circulació motoritzada en carrils bici té l’efecte de reduir considerablement el trànsit als carrers, disminuir la velocitat i, per tant, millorar la seguretat vial, la qualitat de l’aire i la salut acústica de totes les persones. Per tot açò, rebutgem la supressió de carrils bici i de qualsevol infraestructura ciclista i el malbaratament de fons públics i subvencions europees que això comporta.

Dins del projecte Cycling with Clean Air de ConBici s’ha comprovat que València és la ciutat espanyola més contaminada i no compleix els paràmetres d’aire de partícules fines que aconsella l’OMS per a la protecció de la salut. A més a més, com a sindicat majoritari de l’ensenyament defensem l’educació viaria entesa dins del foment de la mobilitat sostenible, segura i activa a peu, en bici i amb transport públic. Per això demanem accessos escolars segurs, lliures dels fums dels cotxes que tant afecten, com s’ha vist en nombrosos estudis, a les capacitats respiratòries i intel·lectuals dels nostres estudiants.

#ConBiciNiUnPasoAtras.