Mobilitat, ecologia i sostenibilitat

Intersindical Valenciana presenta el projecte Ruta GR7: País Valencià Sostenible

A la Ruta, es recorreran els indrets del País Valencià, de Fredes al Pinós, de l’1 al 30 d’abril

07 / 03 / 2023 | Intersindical

Sota el lema “País Valencià Sostenible” l’activista Paco Galiano engega una ruta que recorrerà el País Valencià com a reivindicació que integre els valors naturals, paisatgístics i culturals del territori.

“Cal molta consciència i sensibilització sobre la sostenibilitat en un sentit ampli” diu Galiano, el qual iniciarà un trajecte que implica promoure el desenvolupament d’una nova cultura del territori en la qual es generen noves formes de sentir-lo i relacionar-se amb ell.

El projecte, que promou Intersindical Valenciana, és una crida a la necessitat urgent de transformar el sistema cap a una societat compromesa i responsable, que des de tots els organismes competents i cadascuna de les persones que habitem el territori, el reconeguem com a la riquesa més gran que tenim i desenvolupem accions ambientals i socials més justes i sostenibles que garantisquen els drets de tots els éssers vius que l’habiten.

A més, amb aquest recorregut,  es proposa dinamitzar i consolidar una xarxa de relacions i complicitats amb totes aquelles persones i organitzacions que tenen en comú la defensa i la protecció del territori, actuant així des d’una perspectiva col·lectiva i de cooperació que ajude a generar nous valors i, a través del qual, s’active un grup actiu i de pressió.

La ruta GR7: País Valencià Sostenible, estarà dividida en 24 etapes que es recorreran de l’1 al 30 d’abril i, en les quals, es donarà visibilitat a diverses reivindicacions d’acord amb la problemàtica que amenaça el territori, a més de mostrar la riquesa i la vida que ens envolta.

Intersindical Valenciana, anima a les diverses organitzacions que lluiten per la defensa del territori, així com a totes les persones que ho desitgen, a participar d’aquest projecte amb ajuda logística i/o compartint una o diverses etapes junt amb Paco Galiano.
Algunes de les reivindicacions que es portaran a terme al llarg de la ruta seran per la sostenibilitat lingüística, la visibilitat de la problemàtica del despoblament de les zones rurals, la necessitat de desenvolupament d’un model energètic just, el turisme responsable, la reflexió sobre les grans infraestructures projectades, l’ús sostenible de l’aigua que garantisca la salut dels ecosistemes aquàtics, dones i ecologisme, etc.

En definitiva, un projecte que reivindica, pas a pas, la recuperació del bé comú, des de la salut i el benestar.

Si vols unir-te a la ruta, com a organització o a títol personal, acompanyant algunes etapes o aportant suport logístic, només has de posar-te en contacte amb nosaltres, en la major brevetat, i buscarem la manera de fer-ho possible.