Canvi climàtic

Intersindical Valenciana se suma a la lluita juvenil contra l’escalfament global

24 de setembre, Vaga Mundial pel Clima

27 / 09 / 2021 | Intersindical

La vaga verda s’ha convocat en més de 1500 localitats de tot el món. Joventut pel clima de l’Estat espanyol ha représ les reivindicacions sota el lema “Justícia pel clima”, en suport a la primera demanda climàtica contra el govern, iniciada ara fa un any.

Les projeccions indiquen que en les pròximes dècades el canvi climàtic augmentarà a totes les regions, afectant greument la nostra salut i la del nostre planeta.

Ens trobem a temps de revertir aquesta situació i evitar el desastre climàtic però, per aconseguir-ho, cal reduir de forma substancial, ràpida i sostinguda les emissions dels gasos d’efecte hivernacle . És imprescindible desenvolupar polítiques en eixe sentit.

Des de la Intersindical Valenciana, ens sumem a la crida a la mobilització de la joventut com a principal afectada ja que rebrà aquesta herència.

Per tot això, hem acudit a diverses concentracions el divendres 24 de setembre. Entre d’altres, ens hem reunit a la plaça Major d’Alzira a la qual, junt amb altres organitzacions que formen part de la Coordinadora de grups en Defensa de la Natura, hem reivindicat:

- La fi de la problemàtica dels incendis forestals i les cremes agrícoles.
- L’educació com a vehicle per a desenvolupar un model de vida sostenible.
- Uns cabals ecològics dels rius respectuosos i ecològics.
- La reducció de l’emissió de gasos d’efecte hivernacle.
- Un model de producció i consum just, responsable, sostenible i de proximitat.

Aquesta lluita és la lluita de totes i de tots!

Accedeix ací al manifest de l’organització

Accedeix ací al manifest de la Intersindical Valenciana