Mobilitat, ecologia i sostenibilitat

Jornada reivindicativa a Cullera: Mars, rius i litorals vius

Intersindical participa en una jornada reivindicativa el 4 de juliol a Cullera.

05 / 07 / 2021 | Intersindical

La Confederació d’Ecologistes en Acció, amb el veler Deessa Maat, ha iniciat una campanya estival amb l’objectiu de recolzar diverses lluites en defensa del medi ambient que estan portant-se a terme deguda a la situació d’emergència climàtica a la qual ens trobem.

El diumenge dia 4 ha arribat a Cullera on l’esperaven, a la desembocadura del riu Xúquer,  diverses organitzacions pel medi ambient que s’han unit amb nombroses reivindicacions sota el lema: Mars, rius i litoral vius.

A les 11 hores s’ha produït la trobada de les organitzacions amb el veler a prop del Club Nàutic i seguidament s’ha realitzat una passeig reivindicatiu en bicicleta i a peu fins arribar a la plaça de la Constitució on s’ha llegit el manifest.
En aquest s’exigeix que s’ature la sobreexplotació al riu Xúquer i altres rius valencians, es rebutja el PAI del Manhattan i es demana el tancament de la central nuclear de Cofrents.

Veure el manifest sencer ací.

El veler Deesa Maat va inicar la seua campanya estival el passat 15 de juny i continuarà durant el mes de juliol pel litoral valencià.

El veler, ha denunciat accions com abocaments d’aigües fecals, problemes de depuració i massificació urbanística a la costa, entre altres.

Entitats col·laboradores a l’acte:

Ecologistes en Acció

Xúquer Viu