Bones pràctiques mediambientals

La Intersindical reclama accions concretes pel Dia de la Terra

El sindicat realitza ecoauditories als centres educatius. Exigim millores en les infraestructures educatives i sanitàries, així com impulsar una xarxa de centres educatius per la sostenibilitat

20 / 04 / 2026 | Intersindical

Aquest 22 d’abril, amb motiu del Dia Mundial de la Terra, la Intersindical Valenciana ha reclamat un impuls decidit a les polítiques de sostenibilitat en l’àmbit educatiu i laboral, amb mesures concretes per reduir l’impacte ambiental i millorar la qualitat de vida.

Entre les principals propostes, el sindicat ha realitzat ecoauditories per avaluar l’estat dels edificis, els patis i els accessos als centres educatius, amb l’objectiu de garantir entorns més saludables, segurs, inclusius i sostenibles.

Així mateix, la Intersindical defensa la necessitat de repensar el model de construcció i disseny dels centres educatius i sanitaris públics. En aquest sentit, aposta per espais verds, renaturalització dels patis, accessos inclusius i segurs per a vianants i ciclistes, eficiència energètica i criteris de bioconstrucció i arquitectura solar passiva. Els sindicat porta temps demanant a la Conselleria d’Educació que es modifique l’ordre de 15 de maig de 1992 de programes de necessitats per a la redacció de projectes de construcció de centres educatius públics dependents de la Generalitat Valenciana. Aquesta Ordre porta dècades obsoleta i és imperatiu adequar-la a criteris de sostenibilitat i emergència climàtica.

El sindicat també denuncia la paralització de la normativa per a la creació de la Xarxa de Centres per la Sostenibilitat, per part de la Conselleria d’Educació, que hauria d’haver estat aprovada el setembre passat. Una iniciativa que considera clau per coordinar i reforçar les polítiques ambientals als centres.

A més, la Intersindical treballa en la formació de delegades i delegats sindicals en matèria de mobilitat sostenible i el seu impacte en la negociació col·lectiva, així com en la promoció d’accessos escolars i sanitaris segurs, inclusius i respectuosos amb el medi ambient. En aquest sentit hem desenvolupat una campanya junt al Sindicat Ferroviari i València en Bici-Acció Ecologista Agró per la millora del servei de metro i tramvia, i per a que FGV es garantisca la intermodalitat amb la bicicleta.

Finalment, l’organització reafirma el seu compromís amb la defensa del medi ambient mitjançant la col·laboració amb entitats ecologistes i socials, tant del País Valencià com d’altres territoris.




Deixa un comentari






  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.