Mobilitat, ecologia i sostenibilitat

La Intersindical Valenciana dona suport a la concentració per a la ubicació racional de les energies renovables

L’acció reivindicativa tindrà lloc aquest diumenge 27 de febrer a les 12.00 hores a la plaça de la Mare de Déu de València

25 / 02 / 2022 | Intersindical

La Coordinadora valenciana està portant a terme una campanya reivindicativa i de conscienciació per la ubicació racional de les energies renovables i ha presentat múltiples al·legacions als projectes ubicats de manera irracional al nostre territori.

Aquests projectes generaran un fort impacte en el nostre territori i suposaran la desprotecció d’espais agraris i naturals de gran valor paisagístic i ecològic.

Laa Coordinadora (conformada per nombroses organitzacions de caràcter ecologista, grups territorials i sindicals) vol deixar palés que continuaran les mobilitzacions, les intervencions a les xarxes socials i les accions legals fins a paralitzar la projecció de les macroinstal·lacions que afectaran, especialment, a les comarques de l’interior.

D’altra banda, resulta necessària la modificació del Decret 14/2020 de mesures per accelerar la implantació de les instal·lacions, normativa que mostra la incapacitat per planificar i ordenar racionalment el desplegament de les renovables.

Per tot açò, es convoca una concentració que tindrà lloc el proper diumenge 27 de febrer a les 12:00h a la plaça de la Mare de Déu. Posteriorment, es farà aplegar una carta als grups polítics representats a les Corts Valencianes.
En aquest acte participaran delegades i delegats de totes les poblacions i comarques afectades i s’escenificarà una representació paròdica de la situació tan negativa que amenaça la vitalitat i la salut ambiental del nostre territori.
D’aquesta manera, la Coordinadora manifesta novament la seua voluntat de diàleg i negociació amb l’administració per millorar la normativa defectuosa i en benefici de totes les persones.

Algunes de les poblacions que hi participaran seran les següents:
Villar, Chiva, Les Coves de Vinromà, Utiel-Requena, Turís, Alborache, Ayora, Catadau, Montesa, Elda-Petrer, Buñol, Chella, Borriol, Beneixama, Alcala de Xivert-Alcossebre, Morella, Carcaixent, Siete Aguas, Vall d Alba, Vilafames, Benlloch, Sant Joan de Moró, Alzira.

PER UN MÓN RURAL VIU!