Mobilitat, ecologia i sostenibilitat

La plataforma “Escoles que alimenten”  elabora un pla d’acció cap a uns menjadors escolars sostenibles

Finalitza el cicle de tallers, organitzats per Cerai i Justícia Alimentària, amb l’objectiu d’esbossar propostes i línies d’acció futures cap a uns menjadors escolars sostenibles

15 / 07 / 2022 | Intersindical

La plataforma Escoles que alimenten està conformada per diverses organitzacions lligades a l’àmbit de l’alimentació, desenvolupament rural, economia social i educació, entre elles Intersindical Valenciana.
L’objectiu de la Plataforma consisteix a propiciar canvis que permeten transitar cap a un menjador escolar més educatiu, saludable, lligat al territori, sostenible i compromés amb el sector primari local.

Durant els últims mesos s’ha portat a terme un cicle compost per quatre tallers, organitzat per Cerai i Justícia Alimentària.
Al primer taller, anomenat Redescobrim la nostra identitat s’han esbossat propostes i línies d’actuació futures, entre les quals podem destacar la reflexió sobre la necessitat de sensibilització, el desenvolupament d’accions formatives dirigides a la Comunitat Educativa i la posada en pràctica de mesures polítiques entorn els menjadors escolars i al projecte de Decret per a l’elaboració de menús saludables.

Al segon taller de Presentació oberta de la Plataforma i altres pràctiques inspiradores s’ha realitzat la presentació d’un mapatge de pràctiques capdavanteres en l’àmbit estatal per tal de buscar fonts d’inspiració de la Plataforma, fent incidència en la importància de la creació d’una xarxa, basada en el diàleg i la participació en la qual la Plataforma servisca de paraigües de les diverses associacions que compartim interessos i principis.

Al tercer taller anomenat Somiem la plataforma que volem s’han concretat accions de futur que ens guien cap a l’objectiu inicial i al quart taller del cicle Ens posem en marxa s’ha continuat amb la planificació de tasques per a fer realitat les accions escollides al tercer taller.

Des d’Intersindical Valenciana continuarem treballant braç a braç amb la Plataforma per tal d’avançar en la transició cap a un model de gestió dels menjadors escolars que garantisquen la participació de la Comunitat Educativa, el proveïment dels menjadors escolars amb aliments de proximitat i produïts de manera sostenible, així com la sobirania alimentària.

Per a llegir el manifest complet polsa ací.