Mobilitat, ecologia i sostenibilitat

La Ribera amb la bicicleta!

Intersindical Valenciana se suma a la Coordinadora de Grups per la Defensa de la Natura a la Ribera per celebrar el pròxim dia 3 de juny el Dia Mundial de la bici.

30 / 05 / 2021 | Intersindical

La Coordinadora de Grups per la Defensa de la Natura a La Ribera, amb la que Intersindical Valenciana col·labora, anima els col·lectius ecologistes, les persones educadores i els ajuntaments a sumar-se a la celebració del “Dia Mundial de la Bici”, el pròxim 3 de juny, organitzant-ne activitats per a fomentar l’ús de la bicicleta i divulgant-ho als mitjans informatius comarcals i del País Valencià.

Recordem que el sector del transport és el que més gasos d’efecte hivernacle emet, especialment al País Valencià i que encara que parega irreal i increïble sols ens queda aquesta dècada per a revertir la situació, recuperar l’equilibri i evitar el desastre climàtic.

Avui tenim ja 420 ppm de CO₂ en l’atmosfera, un 50% més del que hi havia abans de l’època industrial (280 ppm). El CO₂ es produeix en les combustions i és el principal gas d’efecte hivernacle perquè absorbeix una part significativa de la radiació infraroja que la Terra emet per a equilibrar l’energia solar que absorbeix i això fa que a poc a poc s’acumule ací l’energia que es transforma en calor, puja les temperatures i desencadena cada vegada més i més intensos fenòmens climàtics extrems.
Ara, per fi, estem començant a eixir de la pandèmia, la qual cosa hem de celebrar, però correm el perill de tornar a repetir i inclús agreujar tot el que féiem abans amb els combustibles i altres. Mireu si no la Xina, on tornen a patir una enorme contaminació.

Les solucions ja sabem que impliquen reduir la crema de combustibles fòssils i protegir/recuperar els ecosistemes autòctons, és a dir: consumir productes locals, estalviar energia i materials, fomentar les energies renovables (sobretot la solar en teulades), viatjar menys, promoure el transport sostenible, especialment la bicicleta, etc. Cal ecologitzar la nostra economia i societat, si volem sobreviure i viure millor.

Per això se celebra el Dia Mundial de la Bici i per això nosaltres invitem a fer activitats relacionades durant aquests dies. Animeu-vos i feu alguna passejada en bici pel vostre poble!

La Coordinadora de grups per la defensa de la natura: Xúquer Viu, La Ribera en Bici-Ecologistes en Acció, Associació Muntanyeta dels Sants-Acció Ecologista Agró, Voluntariat Mediambiental de Corbera, Associació Mediambiental d’Aigües Vives, La Llavor, Llavorem, Associació Murta Casella, Dynamo, Calciners, Amics de la Vieta, Indignats amb Renfe, El Magre, Grup d’Acció Mediambiental del Marquesat, Anoktua, Cel Blau, Mitja Galta, Jardinet de l’Estació, Plataforma Albaida Net, Aplec de La Ribera. Col·laboren: Interpreta Natura, la Coordinadora d’Escoles en Valencià i Intersindical Medi Ambient.

Descarrega’t el cartell

Anotem algunes activitats, dates i llocs, que realitzaran a la comarca:

-29 maig, MANUEL: Taller Dones Bicibles, 18:30 h, Plaça la Riba, Dones de Manuel.

-31 al 4, ALGEMESÍ: Excursions en bici, CEIP Ribalta.

-31 al 4, CASTELLÓ: Setmana del Medi Ambient, Operació ReFem, grup ecologista CASTEBROTA.

-31 al 4, CORBERA: Activitats Cicloturístiques, CEIP El Castell.

-31 al 4, MASSALAVÉS: Vine amb bici a l’Escola, CEIP Blasco Ibáñez, Aula 3 anys.

-1 de juny, FORTALENY: Setmana Ciclo-Ambiental, CEIP Sant Antoni Abat amb col·laboració de l’Ajuntament.

-3 de juny, BENICULL: Passeig en bici, CEIP E. Martí Sanchís amb la col·laboració de l’Ajuntament.

-3 de juny, BENIMODO: Activitats al voltant del Dia de la Bici, CEIP Josep Gil Hervàs.

-3 de juny, LLAURÍ: Activitats al voltant del Dia de la Bici, CEIP Sant Blai.

-3 de juny, SUECA: Passeig en bici, 19:30 h, P. Ajuntament, Amics de la Muntanyeta-AEA.

-5 de juny, CORBERA: Concentració bici, 9:30 h, P. Ajuntament, Voluntariat Mediambiental.

-6 de juny, ALZIRA: en bici a Fontanelles, 9:30 h, P. Major, La Ribera en Bici-EeA.

(Cadascú és responsable de la seua seguretat, els menors han de dur casc i anar acompanyats d’adults. Cal complir les mesures de prevenció Covid-19: mascareta, distància, llavat de mans…)

Accedeix al diagrama de fluxos energètics del País Valencià, any 2015. Estratègia Valenciana de Canvi Climàtic i Energia 2030.