Medi ambient

Mars, rius i litoral vius

Intersindical participarà el 4 de juliol a Cullera en una jornada reivindicativa en defensa del medi ambient.

29 / 06 / 2021 | Intersindical

Intersindical Valenciana participarà, junt amb Ecologistes en Acció, Xúquer Viu, La Ribera en Bici – Ecologistes en Acció, Associació Muntanyeta del Sants – Acció Ecologista Agró i Voluntariat Mediambiental de Corbera, el diumenge 4 de juliol en una jornada pels “mars, rius i litoral vius” a Cullera per a celebrar l’arribada del veler Deessa Maat.

La Confederació d’Ecologistes en Acció, amb el veler Deessa Maat, ha iniciat una campanya estival amb l’objectiu de recolzar diverses lluites en defensa del medi ambient que estan portant-se a terme deguda a la situació d’emergència climàtica a la qual ens trobem.

A la comarca de la Ribera, trobem greus problemàtiques que s’han d’aturar posant sempre la VIDA I LA SALUT com a objectiu principal.
L’envellida central nuclear de Cofrents que, en cas d’accident, tindria unes conseqüències greus i irreversibles a l’entorn a més dels residus nuclears que genera, la sobreexplotació del riu Xúquer el qual va ressentir-se a causa de aquesta, així com l’especulació urbanística en la construcció del PAI del Manhattan que incrementaria exponencialment el trànsit actual, són problemes que agreugen l’estat d’emergència climàtica i, per tant, el risc de desertificació que ja patim.

Per tot això, s’ha organitzat una jornada reivindicativa i lúdica a Cullera el diumenge, 4 de juliol, per tal de crear consciència i donar visibilitat a la problemàtica que ens afecta a totes i a tots abans que siga tard i, per tal de fer una crida a les persones responsables d’aquests fets tan greus de manera que actuen amb promptitud i responsabilitat pel bé comú.

La jornada s’organitzarà de la següent manera:

-A les 11 hores es produirà l’encontre al port de Cullera, per la zona del Club Nàutic, on estarà el veler d’Ecologistes en Acció.

-Seguidament, 12 hores, passejarem en bicicleta i a peu fins a arribar a la plaça de la Constitució.

-Cap a les 12:30 hores, concentració a la Plaça, alçarem les nostres pancartes i la nostra veu amb la lectura d’un manifest.

És necessari defensar el nostre territori i els éssers vius que habitem en ell! Des d’ací fem una crida a l’activisme com a motor de canvi cap a un sistema de producció i consum sostenible i cap a una manera de viure en harmonia en l’entorn.
Participa amb nosaltres, t’esperem!

Entitats convocants de l’acte

Ecologistes en Acció