Mobilitat, ecologia i sostenibilitat

Nombroses plataformes i col·lectius es manifesten per la ubicació racional i sostenible de les energies renovables

Les organitzacions convocants animen a la Manifestació del dia 16 d’octubre convocada per Aliente a Madrid

06 / 10 / 2021 | Intersindical

Segona jornada de mobilització de la tardor a la Plaça de la Mare de Déu de València per part de plataformes i col·lectius en defensa del territori davant del model energètic que s’està desenvolupant amb la proliferació de macroprojectes de producció de fotovoltaica i d’eòlica que amenacen l’ocupació massiva de les comarques d’interior i la transformació dels seus paisatges, els cultius i les muntanyes afectant greument la seua socioeconomia i la biodiversitat.

Davant l’allau de la tramitació i proposta d’estos projectes que depreden el territori, allunyats de les zones urbanes i de consum, que posen l’energia, un vegada més, en les mans de les grans empreses, i que en necessita, a més, grans línies d’evacuació que impacten greument sobre els territoris que transita vora 40 plataformes, col·lectius i entitats diverses reclamen que es prioritze clarament una transició energètica basada en l’estalvi, en el respecte als ecosistemes i dels territoris d’interior, en l’eficiència energètica, en el desenvolupament de les comunitats energètiques i l’autoconsum, propera als llocs de consum i sòls antropitzats i amb la participació i implicació de la ciutadania.

Amb una performance en defensa de la biodiversitat i el món rural ha començat una manifestació fins el Palau de la Generalitat on s’ha llegit el manifest entregat dimecres passat en les Corts, en l’inici de l’activitat parlamentaria, i les diverses plataformes han fet exposició i posada en comú dels projectes que amenacen els seus territoris, així com el canvi de model energètic que defensen.

Finalment s’han evidenciat la necessitat de continuar amb les mobilitzacions i la coordinació i s’han emplaçat per a la manifestació que tindrà lloc el proper dia 16 d’octubre a Madrid convocada per Aliente i on acudiran molts territoris afectats pel mateix model de tot l’Estat i sota el lema…

Renovables Sí però No així!