Moviment antinuclear

Per la vida i la Salut de les persones i del Medi ambient

La Plataforma Tanquem Cofrents, en la qual es troba la Intersindical Valenciana, va organitzar un acte en record de les víctimes dels accidents i atacs nuclears el 12 de gener de 2019 en els Vivers de València.

21 / 01 / 2019 | Intersindical

L’objectiu d’aquesta convocatòria era recordar el 75 aniversari de l’inici de l’era atòmica. Es va plantar un arbre, un Ginkgo Biloba per ser un símbol de resistència i renaixement després de la catàstrofe nuclear. Poc després del llançament de la bomba atòmica d’Hiroshima (1945), va rebrotar un ginkgo, al que li van seguir altres exemplars d’aquesta espècie per tota la ciutat.

En aquest acte, va participar la Intersindical Valenciana, es va llegir un Manifest, al que es pot accedir des de l’enllaç al final del document. Es va fer un recordatori històric del inici de la producció industrial del plutoni, fa 75 anys, de la fabricació de la primera bomba atòmica i de les tensions geopolítiques que ha creat la seua tinença i la por a la seua utilització, com va ocórrer en el passat. També es va recordar que fa 53 anys de l’accident nuclear de Palomares, actualment contaminada la zona per radioactivitat. I no es va oblidar que l’inici de l’era atòmica va suposar la construcció de centrals nuclears, que lamentem enormement perquè fa que la vida córrega perill constantment. Com es va poder comprovar després dels desastres nuclears de Txernòbil i Fukushima, en els quals van perdre la vida de milers de persones i va suposar una catàstrofe mediambiental.

La Plataforma Tanquem Cofrents va recordar a totes persones que han perdut la vida per efecte de la radioactivitat en un acte carregat de simbolisme i emoció: es va plantar un ginkgo en els Jardins de Vivers, es va instal·lar una placa commemorativa mentre sonaven el tabal i la dolçaina. Amb aquest acte Tanquem Cofrents va apel·lar a l’esperit del ginkgo i va emplaçar a tota la societat a continuar lluitant per l’eliminació de totes les armes atòmiques i el tancament de totes les centrals nuclears del Planeta.

Finalment, es va recordar que volem un món més net, lliure i segur, on l’era atòmica solament siga un mal record del passat. Volem tancar la central nuclear de Cofrents i totes les altres.

Manifest de l’acte.