Medi ambient

Per un control de la qualitat de l’aire a la zona del Grau de Castelló

Intersindical Valenciana ha donat suport a la Plataforma Frenem la Contaminació en la seua sol·licitud a la Comissió de Peticions del Parlament Europeu per un control de la contaminació del Serrallo i el Port de Castelló.

27 / 01 / 2020 | Intersindical

El dilluns 20 de gener, representants de la Plataforma de veïns i veïnes Frenem la Contaminació, de la qual forma part Intersindical Valenciana, han participat en la reunió de la Comissió de Peticions del Parlament Europeu per exposar els punts de la seua petició per un “Control de qualitat de l’aire a la zona Grau-Castelló”.
En la seua intervenció, una representant de la plataforma va explicar la situació especialment sensible a la qual la ciutadania es troba exposada, i que afecta la seua salut, donada la proximitat de les activitats contaminants del Polígon del Serrallo i Port Castelló, sense que les administracions locals i de país hagen donat solució. La representant, a més, va sol·licitar a la Comissió que la petició continue oberta fins que es troben solucions al problema.
En aquesta reunió, eurodiputats i eurodiputades de diferents grups parlamentaris van mostrar el seu interés per la situació i van expressar la importància de mantenir-la oberta. Aquestes intervencions van versar al voltant de la preocupació per la qualitat de l’aire però també per la manca d’informació i transparència respecte a les emissions a la zona de Castelló.
Finalment la Comissió de Peticions va decidir mantenir oberta la petició de la Plataforma Frenem la Contaminació fins a tindre informació completa i actualitzada sobre aquest assumpte. A més, es dirigiran a l’Estat espanyol a través de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural i el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic per a demanar que els en faciliten la informació necessària.
La Plataforma va recalcar la importància de recollir dades més enllà de les que aporten les mateixes empreses contaminants. S’ha plantejat també la possibilitat d’enviar una delegació d’eurodiputats i eurodiputades a Castelló per a estudiar “in situ” la denúncia.
Des d’Intersindical ens congratulem de la decisió presa en la Comissió, ja que considerem que és un pas més en la lluita ciutadana pel dret a la salut i, a més, per conéixer veritablement la qualitat de l’aire que respirem.

Podeu veure el debat sencer de la Petició a: https://n9.cl/i08t