Mobilitat, ecologia i sostenibilitat

Per un desenvolupament sostenible i un habitatge digne

Intersindical Valenciana ha participat en la Manifestació de “València No Està en Venda” celebrada l’11 de maig i ha reclamat “un desenvolupament sostenible i un habitatge digne”, per a tothom, al País Valencià.

13 / 05 / 2019 | Intersindical

El dissabte 11 de Maig, 8 mil persones ens hem manifestat pels carrers del centre de València sota el lema: València No Està En Venda, Protegim el Territori, Defensem l’Habitatge.

La manifestació ha començat el seu curs al Parterre, darrere d’un tractor que servia d’equip de so des d’on clamar consignes i posar música combativa. Des d’aquest punt, la marxa hi ha continuat pels carrers de la Pau, Poeta Querol i Barques on el col·lectiu Entrebarris ha estés un panel davant la seu del banc Santander recopilant cartells de “compre casa”. A l’acció han assenyalat que bancs i immobiliàries tenen com a veritable objectiu especular amb les nostres cases. Continuant amb aquesta acció, s’ha animat a penjar cartells serigrafiats al moment, on es denunciava aquesta dinàmica immobiliària. La pegada d’aquests cartells ha sigut constant durant tot el recorregut.

Arribant a l’ajuntament, on la Plataforma d’Afectades per l’Habitatge (PAH València) ha llegit un escrit on ha denunciat que 10 anys després del seu naixement, continua havent-hi un gran nombre de desnonaments als quals no se’ls posa solució. Han reivindicat la necessitat d’un parc públic d’habitatge i que hauria de construir-se a partir de l’stock buit que acumulen els bancs rescatats per la banca.

Finalment, després de passar per llocs emblemàtics, hui venuts al turisme, del centre com el Mercat Central, la plaça del Tossal o el carrer Cavallers, la manifestació ha acabat a la plaça Manises, davant de l’edifici de la Generalitat. En aquest punt, dos portaveus han llegit el manifest de cloenda, on a banda de denunciar la situació del model de ciutat actual, els seus plans de destrucció de territori i la situació de l’habitatge, han reivindicat el paper de la campanya i dels col·lectius participants, gairebé 150, i han animat a començar a organitzar-se als barris per decidir un nou model de ciutat.

La lluita continua!

Més informació al Manifest adjunt.