Mobilitat, ecologia i sostenibilitat

Setmana de Lluita per un Tren que Vertebre el Territori i Refrede el Planeta

22 / 11 / 2022 | Intersindical

Ens trobem en un context d’emergència climàtica i energètica, en el qual el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, proposa polítiques totalment insuficients per aconseguir la reducció d’emissions de gasos d’efecte hivernacle que necessitem, d’acord amb les dades dels experts i de les publicades recentment pel mateix Ministeri.

És per això que la ciutadania i desenes d’entitats socials, representades a les diferents plataformes territorials pel tren, que s’organitzen sota el paraigua de la Coordinadora Estatal per un Tren que Vertebre el Territori i Refrede el Planeta, en aliança amb el moviment social-climàtic i es mobilitzen perquè es prioritzen serveis ferroviaris de rodalia i regionals assequibles per a la gran majoria de la població, que faciliten l’accessibilitat als béns, serveis i contactes amb les altres persones, aconseguint la màxima accessibilitat amb la mínima mobilitat.

El tren sempre ha estat un servei necessari però, a més, ara s’ha convertit en una solució urgent i essencial de la transició ecològica, social i justa a abordar democràticament i de forma immediata.

Des de la Plataforma del País Valencià per un Tren que Vertebre el Territori i Refrede el Planeta, s’han convocat les següents mobilitzacions:

- 21 de novembre a les 12 hores, Manifestació a Camporrobles (València), recorregut pel municipi fins a arribar a l’estació, amb lectura del Manifest.

- 23 de novembre a les 12 hores, Concentració a la plaça de Sant Llorenç, davant de les Corts Valencianes, amb lectura del Manifest i Roda de premsa.

- 23 de novembre a les 19 hores a València, en la Plataforma per Russafa, carrer Literat Azorín, 39, inauguració de l’Exposició “ÉS L’HORA DEL TREN”, cedida temporalment per la Colla Ecologista “La Carrasca d’Alcoi, i de la Mostra fotogràfica “El Tren una via a la utopia”, de Juan Ramón Ferrandis, i Xarrada-debat “Per un tren que atenga a la transició ecològica. SÍ A L’ESTACIÓ INTERMODAL EN FONT DE SANT LLUÍS!”, amb Joan Olmos (Enginyer camins, professor de la Universitat Politècnica de València), Juan Ramón Ferrandis (Maquinista Ferroviari, secretari general CGT-PV) i Mara Martínez (Operadora de Gestió de RENFE, Intersindical Valenciana).

- 25 de novembre a Alcoi, viatge amb tren des d’Alcoi a València i retorn a Alcoi en l’últim tren del dia. Es farà una Performance “sorpresa”.

- 26 de novembre a Alcoi (Alacant), realització d’un “Mural pintat” amb la imatge del cartell de la Setmana de Lluita pel Tren.

- 26 de novembre a les 12.00 hores, “Concentració amb acompanyament musical” a Las Cuevas, Utiel (València), al baixador del tren, al costat del Mural pintat #QUEREMOSTREN, a l’avinguda de las Moreras, S/N.

Des d’Intersindical Valenciana, animem a totes les persones, organitzacions i entitats compromeses amb la justícia climàtica i social, a acudir a les mobilitzacions previstes.

Aquesta lluita és cosa de totes!