Salut Laboral

Taller vivencial de Seguretat i Salut Laboral (SSL)

Per celebrar el 28 d’abril: dia mundial de la SSL hem realitzat un Taller vivencial per prendre consciència per mitjà del cos sobre l’estrés de la nostra ment i el nostre estat emocional. Mitjançant diferents tècniques d’atenció plena, ki aikido, teatre i moviment conscient hem pogut experimentar les tensions que ens provoquen tant el rebombori emocional del nostre cor com els pensaments reiteratius que omplin el cap de grills.

Experimentant la relaxació viva per fer front al conflicte
28 / 04 / 2024 | Intersindical

Així hem experimentat com vivim en sistemes interconnectats, enxarxats, ecodependents… La família, l’empresa, el sindicat, etc. són ecosistemes on la inclusió i l’exclusió, la competició i la cooperació, l’ordre o el caos, l’amor i la desafecció estan presents. L’objectiu ha estat veure com a l’estar totes connectades aquestes polaritats quan es donen ens afecten a totes, per bé o per mal. Així mateix, hem sentit corporalment diferents tipus de lideratges: el passiu, el patriarcal i l’ecofeminista.

Hem experimentat com vivim en sistemes interconnectats, enxarxats, ecodependents... La família, l’empresa, el sindicat, etc.

Amb el joc de la cadira, tot alçant a un company entre quatre amb un sol dit, hem experimentat el poder de la cooperació i el treball col·laboratiu, des de la generositat, amb unes fites compartides pel bé comú. Tot açò enfront de l’individualisme imperant. Amb diferents exercicis hem soltat les tensions del cos i del cap, hem connectat amb la relaxació viva que ens dona força, hem viscut el conflicte amb l’altre i com el podem sostindre i reconduir amb calma i confiança en els recursos propis.

Per concloure, amb la respiració diafragmàtica hem fet un pas cap a la pau i l’harmonia al connectar amb la quietud interior. Tot açò per així, estar presents en el present i, per tant, en la vida, en el treball, en l’aula…