Salut Laboral

Teletreball o desallotjament

Intersindical Valenciana STAS va sol·licitar el 18 de febrer de 2026 que es concedira el teletreball o es reubicara al personal que treballa al semisoterrani del Complex Administratiu 9 d’Octubre, seguint les recomanacions del Servei de Prevenció de Riscos Laborals propi de la Generalitat, recollides en un informe de data 3/2/2026.

16 / 04 / 2026 | Intersindical

Les persones que treballen al semisoterrani del Complex vénen patint des de fa anys unes filtracions d’aigua que estan deteriorant el seu espai de treball. L’aigua pot semblar innòcua però, després de tant de temps, les goteres han perforat el terra o en altres zones s’ha alçat. S’han desplomat plaques d’escaiola del sostre pel sobrepès en absorbir l’aigua, ha aparegut floridura a sostres i parets i ha afectat la instal·lació elèctrica.

Després d’un primer informe del Servei de Prevenció de Riscs Laborals propi de la Generalitat, es va realitzar una impermeabilització de la coberta del semisoterrani en una zona parcialment ajardinada. Aquesta intervenció va eliminar algunes filtracions però en van aparèixer de noves. Cada episodi de pluges fa necessari que l’espai s’ompli de galledes d’aigua o en alguns punts, on l’aigua cau a raigs, contenidors per recollir l’aigua de pluja.

Dos mesos després de l’informe del Servei de Prevenció de Riscos Laborals Propi de la Generalitat Valenciana i de la sol·licitud d’Intersindical Valenciana STAS, la situació continua igual. Només s’han reallotjat a 5 persones, i a un grup reduït s’ha canviat de lloc al mateix soterrani, posant de manifest el nul respecte per la Prevenció de Riscs Laborals.

Des d’Intersindical Valenciana Stas, exigim que la Generalitat Valenciana prenga mesures, com més aviat millor, per garantir la seguretat i salut del personal al seu servei i de les empreses subcontractades que també comparteixen aquest espai, alhora que fem responsables de qualsevol accident o lesió que puguin patir les persones que treballen en aquest espai, a les persones que tenen assignades aquestes funcions en el Pla de Prevenció de Riscs Laborals.




Deixa un comentari






  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.