Salut Laboral

Trobada intersectorial de salut laboral

Els sindicats de la confederació Intersindical Valenciana han realitzat aquest dijous 11 de juliol una trobada de responsables de salut laboral en El Saler, València.

Responsables de Salut laboral, en la reunió al Saler.
12 / 07 / 2013 | Intersindical

Delegades i delegats de prevenció de riscos laborals dels diferents sindicats han compartit les seues experiències i analitzat l’escassa implantació que encara existix dels drets laborals i la prevenció de riscos.

La Llei de Prevenció de Riscos Laborals existix des de 1995, però el seu desplegament i aplicació es troba ralentitzat per la falta de voluntat política. Ara, amb la imposició de la recessió econòmica i la pèrdua dràstica de drets laborals, el dret a la salut també es ressent. Cada vegada més persones accedixen a llocs de treball només si accepten que els seus salaris i la seua seguretat i salut siguen sacrificats.

Durant la trobada es van explorar les característiques dels diferents sectors productius, en especial la gran diferència existent entre el sector públic i el sector privat. Es va informar sobre la manera en què cada sindicat organitza l’atenció especialitzada en prevenció de riscos i com la integra en la pràctica quotidiana de l’acció sindical. Es va parlar sobre la programació trimestral d’activitats específiques, publicacions i campanyes. Es va plantejar la importància de col·laborar amb sindicats i institucions europees i el referent de l’O.I.T. I també es va considerar la formació a través dels nostres propis recursos, l’Escola Sindical de Formació Melcior Botella, i altres experiències en l’àmbit del territori M.E.C.

Per a aquesta trobada hem comptat amb la important participació del company Francisco Javier Gómez, coordinador de salut laboral en la Confederació Intersindical. Totes les persones presents van confirmar la necessitat de realitzar periòdicament aquest tipus de trobades intersectorials - un exercici que la Intersindical Valenciana porta anys practicant - , i la necessitat de trobar dates que faciliten la participació de tots els sindicats.