Intersindical Solidària expressa les seus condolències per la mort d’Hebe de Bonafini

Intersindical Solidària expressa el seu condol per la mort d’Hebe de Bonafini,  la històrica presidenta de les Mares de la Plaça de Maig.

21 / 11 / 2022 | Intersindical

Hebe de Bonafini, símbol de l’associació en record de les persones desaparegudes durant la dictadura de Videla, ha mort als 93 anys.

Es calcula que en Argentina, més 7.000 persones van ser assassinades pel règim militar de Jorge Rafael Videla i moltes d’elles segueixen al dia de hui desaparegudes.

Bonafini va néixer a Ensenada, Argentina, un 4 de desembre de 1928. Era filla d’un espanyol planxador de barrets i d’una mestressa de casa, i va créixer en un ambient humil. Els dos fills i la nora de Bonafini van desaparèixer el 1980, durant la dictadura de Videla. Arran de la desaparició, i juntament amb altres mares en la mateixa situació, van començar a manifestar-se a la “Plaza de Mayo” de Buenos Aires.
Durant dècades va exercir com a activista i defensora dels drets humans dins d’aquesta associació que va aconseguir el suport de diversos òrgans internacionals.

Intersindical Solidaria s’uneix a les mostres de condol expressades per nombroses entitats llatinoamericanes com la Federació de Docents de les Universitats (FEDUN), la Confederació de Treballadors de l’Educació (CTERA), Federació de Sindicats Docents Universitaris d’Amèrica del Sud (FESIDUAS), Confederació de Treballadors de les Universitats de les Amèriques (CONTUA), la Internacional de l’Educació d’Amèrica Llatina (IEAL) i Confederació d’Educadors Americans (CEA).