Moció a favor de les persones defensores dels Drets Humans

25 / 03 / 2018 | Intersindical

Aprovada per unanimitat en Les Corts Valencianes declaració en favor de les persones defensores de Drets Humans

Les Corts Valencianes van aprovar el passat 1 de març una Declaració Institucional unànime en favor dels Defensors i Defensores de Drets Humans, en la qual expressen el seu rebuig als processos de criminalització de la tasca d’aquestes representants comunitàries per part de determinats sectors econòmics i polítics .

L’organització Global Witness va denunciar que almenys 197 persones van perdre la vida per exigir el seu dret a la terra, l’aigua i el medi ambient durant el 2017. Per això, Les Corts reconeixen que cal activar els mecanismes i procediments necessaris per a la protecció i lliure exercici dels Defensors i Defensores dins i fora del nostre país, i es comprometen a traslladar aquest acord al Govern Valencià i Espanyol.

D’aquesta manera, les Corts Valencianes reafirmen el seu compromís amb la Declaració Universal dels Drets Humans i la coneguda com a Declaració de Defensors i Defensores de Drets Humans en un any en què se celebren, respectivament, el 70 i el 20 aniversari de la seva aprovació per l’Assemblea General de les Nacions Unides.

Les entitats de solidaritat internacional promotores de la iniciativa, Perifèries, Entrepobles, Mugarik Gabe i la Coordinació Valenciana de Solidaritat amb Colòmbia (CEAR-PV, CEDSALA, Col·lectiu Sud-Cacarica, Entreiguales València, Fundació Mundubat i Intersindical Valenciana), celebren aquesta decisió i animen a la ciutadania valenciana a mobilitzar-se i exigir als governs i empreses el compliment de les seves obligacions i responsabilitats.