Marxes 22-M

Més d’un milió de persones s’han mobilitzat a la crida del pa, treball, sostre i dignitat

30 / 11 / 2014 | Intersindical

Al País Valencià es van manifestar milers de persones pels carrers de Dénia, Alacant, Castelló i València exigint, a més de les reivindicacions estatals, un no a la corrupció i un càstig exemplar per als corruptes.

Intersindical Valenciana ha participat activament en la Setmana de Lluita

Les Marxes de la Dignitat consideren un èxit la convocatòria descentralitzada de mobilitzacions de la setmana de lluita que ha culminat dissabte amb concentracions i manifestacions en més de 40 ciutats, amb gairebé 30 columnes i més de 100 accions i que ha mobilitzat més d’un milió persones durant tota la setmana.

Les Marxes de la Dignitat han tornat a reivindicar pa, treball i sostre, aquesta vegada han afegit el lema dignitat que els ha caracteritzat, en defensa d’una vida digna davant la progressiva precarització que les polítiques imposades per la troica aplica el govern del partit Popular.

Des de les Marxes de la Dignitat, que van convocar l’exitosa mobilització del 22 de març, consideren que aquesta jornada de lluita del 24 al 29 de novembre és un mostra més de que el poble està fart de pobresa i precarietat, pel que consideren que el govern i les forces polítiques han de prendre nota de les peticions realitzades a les marxes, com són: no al pagament del deute odiós, la reforma de l’article 135 de la CE, l’ocupació digne, una renda bàsica, serveis públics i de qualitat, el dret a l’habitatge i la dació en pagament, la no venda als fons voltor dels habitatges socials, per les llibertats democràtiques, contra els pressupostos públics restrictius, l’atur, la precarietat, les retallades, el TTIP, la corrupció, el règim el 78 i la repressió.

Els ciutadans i les ciutadanes han mostrat el seu rebuig a les retallades, a seguir pagant una crisi que no han provocat i ho han demostrat en les accions que durant tota la setmana s’han realitzat, com xerrades, ocupacions de bancs i oficines de l’INEM, concentracions en defensa de l’ocupació i en reivindicació de millores en les condicions de vida, l’ocupació de la T4 de l’aeroport de Madrid, la campanya jove “no és país per a joves”, les mobilitzacions d’empreses en crisi, també les gairebé 30 columnes que entre el País Valencià i Galícia van fer els recorreguts i les que en Andalusia, Madrid, Múrcia, Cantàbria, Rioja, etc., han omplert les convocatòries de les mobilitzacions d’avui en més de 40 ciutats.

Les Marxes de la Dignitat avaluaran aquesta mobilització en la pròxima reunió de la Coordinadora Estatal que el dia 13 de desembre que es realitzarà a Madrid i en què tenen previst preparar pròximes mobilitzacions per al 2015.