Exposicions

Anzarde, art i pensament

Dimecres passat vam inaugurar l’exposició CLIPS, dibuixos i gravats de Juan José Andreu Zarzoso

Foto de Miquel Calatayud. Al fons podem vere la infatigable treballadora Beatriu Cardona
Foto de Miquel Calatayud. Al fons podem vere la infatigable treballadora Beatriu Cardona
25 / 04 / 2015 | Dolors Jimeno

Aquest artista, conegut com Anzarde, ha omplit les partes de la nostra seu d’alegria i bon art.

Va ser presetnat per Henar del Paso, llicenciada en Belles Arts i actriu. Digué, amb professionalitat, un text molt interessant que reproduim més avall. No contenta amb això, Henar ens va fer jugar (ho podeu veure a la foto) amb una madeixa de llana virolada mentre parlàvem de les obres d’Anzarde. Ens va acompanyar un nou amic d’Intersindical Cultura: Lluís el Sifoner.
Recomane que visiteu l’exposició. Estarà a a vostra disposició fins el mes de setembre.
Visiteu el blog del nostre artista.. Hi trobareu el seu CV, imatges de ls obres, dissenys, totes les activitats que fa… Realment un artista molt interessant i un gran pensador.

Desde el momento en que conocí a Juanjo, comprendí que era un ser especial, y no sólo por su buena amistad y armonía con los compañeros de la facultad. En él, distinguí esa vena acentuada en lo sensible, como persona y también como creador.

Es verdad que todos los artistas tenemos desarrollada esa parte que el ser humano ha ocultado por miedo a creer que ello implicaba ser débiles.

En Juanjo confluían múltiples variantes creativas, y como todo creador, intentaba buscar siempre en sus trabajos aquello que resultara innovador, pero no falto de expresividad y plasticidad.

Cada vez que empezaba una obra, parecía que le iba la vida en ello, y conseguía la transformación de ésta con artilugios que no todos se atreven a plasmar, creando con ello su propio vocabulario de ánimo y expresión.

Transparencias insólitas, abstracciones, donde unas imágenes se entrelazaban con las otras, se abrazaban, formando una escalada de sobreposiciones que, al observarla minuciosamente, de repente tenías ante ti un ser surgido de la nada, no identificado, y ese ser nos miraba, dibujando en nuestra piel un escalofrío, como si nosotros mismos fuéramos la obra artística, un “alien” formado por ese maravilloso juego de formas interconectadas.

Un nacimiento sabio e inesperado.

¿El milagro de la vida?… Lo imprevisible, la armonía de las formas, el ritmo de la línea, el juego del color…

Juanjo disfrutaba con el artificio de las formas, y en especial del “ser humano” como tal. En ellas, dentro de unos limites figurativos, se mezclaban el collage fotográfico, dibujos, pinturas, grabados…

Su obra evoca la presencia, la identidad del “ser”, todo ello en una gran pócima, jugando a un sugestivo baile de formas, sentimientos, paradojas, donde la mirada del que la contempla (el que mira) se convierte en la retina de éste en una video-proyección de sensaciones.

Él logra captar el movimiento, la narrativa psicológica, la vida… Entonces es cuando obtenemos unas percepciones de comunicación y sentimos a flor de piel; cuando hacemos a sus actores como nuestros.

Su arte sirve para comunicarse con nosotros, su timidez se rompe a través de su obra. Nos hace más cercanos, y a la vez más distantes.

Su obra ha tenido a lo largo de su camino continuas transformaciones. ¡Es natural! El arte no puede estar estancado. ¡El arte, es la narrativa, la crónica de nuestras vivencias, de nuestra vida!

HENAR DEL PASO




Deixa un comentari






  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.