Plantem cara a la precarietat cultural

22 / 06 / 2021 | Intersindical

La xarxa #TuEncensLaCultura composta per un grup divers i plural d’organitzacions, entitats, col·lectius, locals de barri i artistes fem una crida a favor de la cultura de proximitat.
Intersindical Valenciana, Sala Carme Teatre, el festival de poesia Vociferio, Teatro Círculo, Sankofa-espai intercultural, la productora cinematogràfica Besafilms, l’associació d’Arts Visuals AVVAC, la Societat Coral el Micalet, la llibreria Gaia, Biblioteques Inquietes, l’Associació Ciutadania i Comunicació-ACICOM, Ca Revolta i el sindicat de la música valenciana SIMUV,  en COORDINACIÓ COL·LABORATIVA,

1.- Demanar un PIB CULTURAL DIGNE del 1%

2.- Demanar que la CULTURA siga declarada com a BÉ ESSENCIAL

Aquestes reivindicacions s’expressen en el següent manifest:

Manifest col·laboratiu en suport de la cultura de proximitat del País Valencià i en contra de la precarietat cultural

Nosaltres, la Xarxa #TuEncensLaCultura, creadores i creadors d’arts escèniques, músics, llibreres i llibrers, activistes d´espais interculturals, escriptors/es, editors/es, cineastes, actrius i actors, artistes plàstics i urbans, poetes, gestors culturals i tot tipus d´agents actius del món de la cultura
Fem una CRIDA
Als poders públics perquè no ens deixen pel camí en estos moments de precarietat cultural.
I ara més que mai, nosaltres demanem que les ajudes a la cultura de proximitat arriben a la gent més vulnerable del món cultural.
Als agents socials perquè incorporen a les seues agendes reivindicatives estes noves lluites que reconeguen la precarietat generada per aquesta pandèmia en forma de crisi econòmica, però també social i cultural.
A les associacions del tercer món cultural, i als centres i col·lectius culturals en general, per a que arriben amb les seues campanyes de divulgació a la ciutadania i siguen la xarxa compromesa que divulgue la creativitat dels espais locals on es produeix cultura.
A les associacions veïnals perquè aporten a les seues veïnes i veïns estes noves lluites i les incorporen a les seues lluites de barri. Elles i ells són agents directes de la cultura popular i necessitem els seus compromisos encarnats ens els barris.
A totes les entitats culturals públiques i privades -biblioteques, museus, empreses i institucions culturals-, per a que articulen mesures per a donar suport als col·lectius culturals més vulnerables.
Als mitjans de comunicació per a que siguen aliats i que amb la seua influència donen veu als espais locals de barri i als seus projectes culturals de proximitat.
I sobretot et DEMANEM A TU
Ciutadana, ciutadà, no a totes ni a tots sinó a TU, que continues cuidant la cultura de proximitat en el teu barri, consumint cultura d’una altra manera, solidària i allunyada d’un neoliberalisme salvatge i insostenible. No es tracta de boicotejar a ningú sinó de posar en valor els nostres potencials creatius, els vincles i teixits socials que ha de generar la “cultura de proximitat”.

Què volem fer, entre totes i tots i de cara al futur pròxim, els agents de la cultura?
  • Demanen un PIB CULTURAL DIGNE.
Els problemes de les i els treballadors de la cultura s’han aguditzat amb la pandèmia però venen des de lluny i requereixen solucions estructurals i no sols conjunturals com aquesta de la reivindicació d’un PIB CULTURAL DIGNE.
  •  Demanem que la CULTURA siga declarada com a BÉ ESSENCIAL
Entenem que, en la mateixa línia que han proposat països com Alemanya o França, la cultura ha de ser entesa com un “bé essencial” amb un gran retorn social.
És l’hora de pensar entrellaçadament i actuar localitzadament.
Totes estem en el mateix teixit social i solament amb este suport mutu podrem seguir avançant i il·luminant el futur amb les llums de la cultura per a aconseguir una societat més creativa i amb més justícia social.

T’uneixes a nosaltres, a la Xarxa? Ens dones suport?

#TuEncensLaCultura

Per a més informació entra en la nosta web:https://www.tuencenslacultura.org/