Reunió del grup de Resistents Culturals

27 / 01 / 2021 | Intersindical

El grup de Resistents Culturals de Proximitat s’ha reunit esta setmana amb l’objectiu d’impulsar la campanya #TuEncensLaCultura i establir un full de ruta per a l’any 2021.

Aquest grup divers i plural, sorgit en maig de 2020 en plena primera onada de la pandèmia del COVID-19, està compost per organitzacions, entitats i locals de proximitat com el sindicat Intersindical Valenciana, Sala Carme Teatre, Vociferio, Sankofa, ACICOM, Biblioteques Inquietes, Libreria Gaia, Societat Coral El Micalet o SIMUV. Al començament d’aquest 2021 s’han unit a la coordinadora de campanya noves entitats com Ca Revolta, l’associació d’Arts Visuals AVVAC o la productora cinematogràfica Besafilms.

En la reunió mantinguda on-line a causa de les circumstàncies actuals de la pandèmia, el grup ha renovat compromisos, il·lusions i aposta per continuar amb la campanya #TuEncensLaCultura que durant l’any 2020 va consistir en una labor de sensibilització a través de lectures de manifestos en defensa de la cultura de proximitat. Seguint amb aquest esperit creatiu i alhora reivindicatiu el grup ha reflexionat sobre els valors tangibles i intangibles que aporta la CULTURA arribant a la conclusió que és necessari continuar lluitant per evitar les situacions de precarietat a les quals estan sotmesos les treballadores i treballadors culturals i alhora, en positiu, reforçar els valors socials que la cultura pot oferir. En aquest sentit, entenem que, en la mateixa línia que han proposat països com Alemanya o França, la cultura ha de ser entesa com un “bé essencial” amb un gran retorn social.

Amb aquestes bases, el grup proposarà al llarg de l’any 2021 una sèrie d’accions concretes consistents en jornades, concentracions o campanyes a favor de un PIB CULTURAL, campanyes de visibilització tant de la precarietat del sector com dels valors culturals que aporta a la nostra societat. A mesura que es dissenyen aquestes accions s’aniran anunciant tant a les entitats col·laboradores com a la societat valenciana.

En definitiva, volem continuar pensant entrellaçadament i actuant localment més enllà de les conjuntures actuals de la pandèmia. Els problemes del sector cultural són estructurals i estem davant una oportunitat d’or per a continuar col·laborant entre totes les entitats per a,- igual que ha fet el món de la ciència-, creure en les nostres possibilitats, unir-nos en les demandes i empoderar-nos per a creure en què una altra cultura és possible.

Per a més informació entra en la nosta web:https://www.tuencenslacultura.org/