Tu encens la cultura

Un grup de Resistents Culturals presentem un Manifest Col·laboratiu en suport de la cultura en general i, en especial, de la que tenim més a prop.

07 / 05 / 2020 | Intersindical

Intersindical Valenciana, Sala Carme Teatre, el festival de poesia Vociferio, el sindicat de la música valenciana SIMUV, la Societat Coral el Micalet, la llibreria Gaia, Biblioteques Inquietes, l’Associació Ciutadania i Comunicació-ACICOM i Sankofa-espai intercultural en COORDINACIÓ COL·LABORATIVA presentem un manifest per donar SUPORT A LA CULTURA DE PROXIMITAT del País Valencià.

Una iniciativa a la qual s’han sumat unes altres entitats, col·lectius i locals del món de l’escena, de la dansa, de les arts plàstiques, de la literatura i els llibres, del cinema, de la música, del circ, de la gestió cultural, de l’activisme cultural, de les revistes culturals, d’associacions veïnals i tot tipus d’agents culturals. També s’han unit artistes valencians que, amb el seu gest, volen donar suport a la cultura de proximitat.

L’objectiu del manifest és, d’una banda, expressar les demandes generals d’aquests locals amb el suport d’agents socials i associacions. D’altra banda, volem poder aportar idees creatives perquè, en els temps complicats que vindran després del confinament, la cultura puga ser un motor sostenible de la vida de les ciutats i dels pobles del País Valencià. Per açò és necessari comptar amb la veu de totes i de tots aquests locals de proximitat, on es produeix una part important de la cultura de la societat valenciana. Des de l’horitzontalitat i la democràcia cultural volem posar-los en valor, ja que tenen un gran retorn social.

El repte que es plantegen aquestes entitats i locals de barri és mantindre viu el manifest col·laboratiu durant almenys sis mesos. Cada mes es renovaran els suports i el text mateix, que s’enriquirà amb les aportacions de diferents col·lectius. Tot això amb l’objectiu simbòlic, i alhora real, de fer un recordatori permanent a la societat del valor de la cultura i, en especial, de la que tenim més propera.

Ací podeu accedir al cartell i al manifest: