La Intersindical Valenciana aposta per la mobilització social al seu Consell Confederal

Es va abordar el pla d’acció sindical de 2020 i la convocatòria del VI Congrés de la Intersindical Valenciana previst per a 2021

26 / 11 / 2019 | Intersindical

El passat dissabte es va celebrar, a València, el Consell Confederal de la Intersindical Valenciana, màxim òrgan de participació i decisió entre congressos, on, a l’ordre del dia, entre d’altres qüestions, es va abordar el pla d’acció sindical de 2020 i la convocatòria del VI Congrés de la Intersindical Valenciana previst per a 2021.

Pel que fa al pla d’acció sindical, davant el període d’inestabilitat i d’incertesa política que perpetua la vigència de les politiques neoliberals implantades des de 2012, com la reforma laboral o de les pensions, Intersindical Valenciana aposta per la configuració a l’Estat d’un govern de progrés amb un programa social i laboral clarament favorable als interessos de la classe treballadora que, contribuïsca a pal·liar les desigualtats socials i les discriminacions de qualsevol tipus: combatent l’atur, millorant les condicions laborals, els serveis socials i els serveis públics en general; així com polítiques valentes en matèria d’igualtat de gènere, integració de les persones migrants i protecció dels col·lectius més desafavorits.

No obstant això, sabent que les pressions dels poders financers i econòmics seran fortes per salvaguardar els seus interessos, aquest govern de progrés ha de comptar amb un ample suport social, que s’ha de plasmar en mobilitzacions permanents al voltant de plataformes unitàries per les quals Intersindical Valènciana treballarà en la seua conformació. Un treball que ha de partir des de la base, des de les comarques i així construir un teixit social reivindicatiu sòlid, que siga capaç de contrarestar qualsevol intent involucionista de les elits econòmiques.

Aquesta aposta per l’articulació de la societat civil inclou, no només l’àmbit estatal, sinó també un treball al País Valencià, en tant que formem part d’un territori on els indicadors socials i econòmics estan per sota de la mitjana de l’Estat i, per tant, caldrà, reivindicar un finançament i unes inversions estatals d’acord amb les nostres necessitats. Però, també, un canvi en el model productiu que aposte per un treball de qualificat, estable i ben retribuït i no per la precarietat laboral com a fórmula per garantir la seua capacitat competitiva com fins ara. A més a més, i des d’un vessant social, també caldrà comptar amb uns serveis públics de qualitat dotats econòmicament, amb infraestructures i personal suficient per satisfer les demandes socials.

Respecte de la convocatòria del VI Congrés d’Intersindical Valenciana, que se celebrarà el primer trimestre de 2021, cal dir que no serà un congrés a l’ús, en el sentit que l’afiliació participarà en els treballs previs a la redacció de les ponències, de forma que la seua opinió serà valorada i tinguda en compte amb anticipació, per aconseguir la seua implicació amb l’organització sorgida del Congrés i amb el futur treball sindical quotidià, que ens ha de permetre superar la situació actual, erigint-nos en referent sindical a tots els àmbits laborals i en un instrument útil per a la classe treballadora.