Drets socials

Intersindical Valenciana crida a omplir els carrers el 6 de juny contra el negoci de l’habitatge

La manifestació exigirà mesures concretes com l’aturada indefinida dels desnonaments, la baixada dels preus del lloguer, la regulació dels contractes indefinits, l’expropiació d’habitatges buits en mans de l’especulació i la prohibició de la compra d’habitatge amb finalitats especulatives.

03 / 06 / 2026 | Intersindical

Entrebarris, Sindicat d’Habitatge de València, Sindicat de Llogateres de València i la PAH València, amb la col·laboració de València No Està En Venda i Juntes per l’Habitatge, fan una crida a participar massivament en la manifestació pel dret a l’habitatge convocada per al pròxim 6 de juny a València sota el lema “Acabem amb el negoci de l’habitatge”. La mobilització començarà a les 19 hores a la plaça Sant Agustí i s’emmarca en una jornada de mobilitzacions coordinades en desenes de ciutats de l’Estat.

També eixiran manifestacions en Castelló de la Plana a les 19:00 h de la Plaça de la Independència, i en Alacant a les 11:30 de la Plaça Manila.

Les organitzacions convocants denuncien que l’accés a l’habitatge s’ha convertit en una situació “insostenible” per a una gran part de la població treballadora. Segons arreplega el manifest unitari, el preu del lloguer a la ciutat de València s’ha incrementat un 78% en els últims cinc anys i ja supera els 1.300 euros de mitjana mensual, mentre els salaris continuen pràcticament estancats.

També han advertit de l’expansió de noves formes d’especulació, com els lloguers temporals, turístics o per habitacions, així com de l’augment dels desnonaments i de l’assetjament immobiliari exercit contra famílies vulnerables. En aquest sentit, recorden que l’any 2025 es van produir 2.992 desnonaments al País Valencià.

Des de les entitats convocants han destacat que “la situació de l’habitatge a València és ja una emergència social. Cada vegada més persones han de destinar més de la meitat del seu sou al lloguer, compartir pis de manera forçada o abandonar els seus barris perquè no poden assumir els preus.” En aquest sentit han assenyalat que “mentre les institucions continuen sense garantir el dret a l’habitatge, els rendistes i els fons d’inversió continuran acumulant beneficis a costa de les nostres vides. No podem normalitzar que viure dignament siga un privilegi.”.

Finalment s’ha fet una crida a la participació massiva en la mobilització del pròxim 6 de juny. “Necessitem omplir els carrers abans de que ens fasen fora de les nostres cases i dels nostres barris. Entre totes, i organitzades, acabem amb el negoci de l’habitatge”, han afegit.




Deixa un comentari






  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.