A casa nostra

Creixem, ens consolidem

Intersindical Valenciana, un sindicat de classe que s’estén a tots els àmbits laborals

14 / 01 / 2019 | Intersindical

Intersindical Valenciana és una confederació d’11 sindicats de diversos àmbits laborals i territorials: STEPV (ensenyament), STAS (administracions públiques), Intersindical Salut, STICS (indústria, comerç i serveis), CAT (administració de l’estat), SF (transport ferroviari), TUC (transport urbà de València), OSUT (empreses privades, Castelló), STM (metall), Sindicat de Persones Pensionistes i Jubilades i Intersindical Jove.

A l’Estat espanyol la representació de les treballadores i els treballadors la fixen els resultats d’unes eleccions que primen el bisindicalisme de CCOO i UGT, un model que dificulta l’exercici de la pluralitat i la llibertat sindical. En un context tan advers, al País Valencià la Intersindical compta amb 17.301 persones afiliades, 582 delegades i és un sindicat representatiu en l’ensenyament públic universitari i no universitari, la sanitat pública, la Generalitat, el sector públic instrumental (VAERSA, EIGE, FGV…), empreses privades (Ford…) o ajuntaments com València, Sagunt o Gandia, entre altres. L’organització està molt implantada en les administracions i empreses públiques, amb una presència menor en empreses privades, tot i que en aquest àmbit el creixement de la Intersindical és constant.

Autonomia i assemblea en l’ADN sindical
Ser una organització sindical representativa en l’àmbit funcional o territorial, garanteix la presència en les meses de negociació d’eixe àmbit. És el cas de la Mesa General de negociació de les Administracions Públiques valencianes, on la Intersindical és la primera força sindical en nombre de vots i la segona en persones delegades. La presència de la Intersindical en àmbits de negociació col·lectiva i de representació i participació institucional es garantia de transparència, perquè les decisions es prenen en el marc de processos democràtics i participatius, en assemblees i sense la tutela de les anomenades “cúpules” sindicals. L’autonomia i l’assemblearisme formen part de l’ADN del nostre model, trets que s’estenen a tots els sectors i empreses amb presència de la Intersindical. En l’escenari immediat, el principal repte d’Intersindical Valenciana és consolidar la representació en els sectors amb implantació i créixer en els altres àmbits, tant en vots com en persones delegades. Fer realitat aquest creixement és una tasca col·lectiva que precisa la implicació de totes les persones afiliades als sindicats d’aquesta confederació.

“Vull col·laborar amb la Intersindical, què faig?”
El creixement i la consolidació de la Intersindical és una garantia de millora de les condicions laborals, socials i econòmiques de les companyes i companys i del conjunt de la classe treballadora. Totes i tots podem convertir-nos en agents de dinamització sindical en el propi centre de treball, entre les companyes i els companys, les amistats, etc. Podem participar activament amb distintes iniciatives, com ara:

• Constituir la secció sindical en el propi centre de treball.
  • Ajudar a constituir seccions sindicals en centres del sector, barri o poble.
  • Participar en les eleccions en la candidatura del Sindicat.
  • Demanar el vot al Sindicat a les companys i companys de treball.
  • Repartir informació i material electoral.
  • Participar en actes del sindicat.