Eleccions Sindicals a Adif i Grup Renfe: tacades per tupinades i corrupció

Sindicat Ferroviari – Intersindical consolida la seua representació als Comités Generals d’Empresa essent l’únic sindicat de classe que augmenta el nombre i percentatge de vots

06 / 03 / 2015 | Intersindical

Malgrat la retallada de delegades i delegats que van pactar amb les empreses, SF-Intersindical manté els seus delegats, mentre UGT perd 73, CCOO perd 87 i SEMAF perd 11.

Després de les Eleccions Sindicals celebrades a Adif i al Grup Renfe, des SF-Intersindical donem les gràcies molt especialment a tots els companys i companyes que ens han donat el seu suport i han votat les nostres candidatures, superant en molts casos pressions i amenaces que, al costat del frau i tupinades realitzats per alguns amb el vot per correu i la modificació dels Drets Sindicals, intentaven impedir la presència del Sindicat Ferroviari en els Comitès Provincials i Generals d’Empresa.

Malgrat aquestes maniobres realitzades per la Direcció de les Empreses i dels sindicats que li són afins, el Sindicat Ferroviari hem augmentat el nombre de vots (obtenint 2.000 vots, 400 més que l’any 2011), consolidat la nostra presència en els comitès Generals d’Adif i del Grup Renfe, dos Representants en els CGES (un en Adif i un altre a Renfe), hem obtingut representació en nous Comitès Provincials d’Adif com Astúries, Múrcia, Navarra ... i de Renfe, com Guadalajara o Saragossa ..., augmentant la representació i vots en importants Comitès Provincials com Astúries, Burgos, Lleó, Barcelona (on hem guanyat les eleccions) o Madrid (tercera força sindical a Adif i al Comitè C4 de Renfe).

Denunciem públicament la tupinada realitzada a Barcelona on han manipulat el vot rebut per correu: han canviat gairebé un centenar de vots rebuts per correu, traient les paperetes que contenien i substituint-les per paperetes d’UGT, el que ha provocat la impugnació del procés en aquest àmbit per diversos sindicats. Caldrà estar pendents per si aquesta menyspreable i corrupta actuació s’hagués repetit en altres circumscripcions.

SF-Intersindical seguirà practicant un sindicalisme que actue com a tal: en defensa dels interessos dels ferroviaris i les ferroviàries, que diga no a les retallades i la corrupció. El nostre compromís és i seguirà sent amb els treballadors i les treballadores. Superat ja aquest procés electoral, seguirem treballant i fent propostes davant els reptes que els ferroviaris i ferroviàries tenim en el futur immediat, entre ells i molt importants: la negociació del III Conveni Col·lectiu d’Adif i l’I del Grup Renfe, augment salarial i recuperació del poder adquisitiu, manteniment dels llocs de treball, que per la mateixa feina es cobre el mateix salari, ingressos suficients a temps complet i amb caràcter indefinit, recuperar el nostre dret a la prejubilació digna, contra les externalitzacions i les privatitzacions seguirem defensant la unificació en una sola empresa pública ferroviària d’Adif i Renfe.