Eleccions sindicals

Intersindical, el sindicat més votat en la Generalitat

30 / 07 / 2019 | Intersindical

Intersindical Valenciana ha estat el sindicat més votat en les eleccions sindicals del personal laboral, funcionari i estatutari de la Generalitat Valenciana.

El resultats, en nombre de vots, han estat:

Intersindical Valenciana25.079
FSES13.253
CCOO12.961
CSIF11.341
UGT9.821
CEMSAE4.911
SIMAP-PAS1.688
STAJ1.039

La resta dels sindicats que s’han presentat a les eleccions no han superat els mil vots.

El cens electoral de la Generalitat Valenciana es desglossa en:

CENS ELECTORAL (2018-2019)
SECTORPERSONAL FUNCIONARIPERSONAL LABORAL
EDUCACIÓ NO UNIVERSITÀRIA55.2691.069
SANITAT51.1472.640
FUNCIÓ PÚBLICA14.2741.001
JUSTÍCIA5.5640
TOTAL(130.964)126.2544.710

El Sindicat valora positivament aquests resultats que suposen la confiança de 25.079 persones que hi treballen, un poc més del 30% del personal que ha acudit a votar en les eleccions del personal laboral, funcionari i estatutari de la Generalitat Valenciana.

Per al Sindicat, aquesta confiança suposa una gran responsabilitat, per la qual cosa treballarà durant els propers anys per no defraudar-la. En eixe sentit, considera que la legislatura que ara comença s’ha de caracteritzar per: la millora dels drets laborals, socials i econòmics del personal que hi treballa; l’augment de les plantilles per garantir la reducció de la càrrega de treball; la reducció de la jornada laboral i la millora en l’atenció a la ciutadania; la potenciació dels serveis públics; la reversió de les privatitzacions i concessions administratives; la solució de la situació de precarietat del personal interí aplicant els processos de consolidació previstos a l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic i la potenciació de la negociació col·lectiva.