Intersindical es reuneix amb la Consellera Bravo per impulsar la negociació de personal funcionari i estatutari

El sindicat es va reunir ahir amb la Consellera per expressar-li la necessitat de convocar la Mesa General de Negociació de personal funcionari i estatutari de la Generalitat (MGN II). Una mesa que es va constituir en octubre de 2019 i no s’ha tornat a convocar mai més.

17 / 09 / 2021 | Intersindical

Intersindical Valenciana manté serioses discrepàncies amb la Conselleria per entendre que l’acord signat el passat 29 de juliol per CCOO, CSI-F i UGT i l’Administració autonòmica en el marc de la Mesa General de Negociació de personal funcionari i estatutari (MGN I) vulnera les competències de la MGN II en atorgar una posició jeràrquica a la MGN I que legalment no té atribuïda. En particular perquè, entre altres coses, es pretén ordenar la negociació col·lectiva del personal de la Generalitat i homologar les condicions laborals d’aquest sector, obviant que la negociació col·lectiva dels empleats i empleades públics es regeix pel principi de competència i que cada mesa és autònoma en el seu corresponent àmbit.

A Intersindical considerem que aquest acord és un pas més en la pretensió de monopolitzar la negociació en la MGN I, limitant la participació d’altres organitzacions sindicals que, en el cas de la Intersindical Valenciana, és el primer sindicat entre el personal funcionari i estatutari. Una limitació que deixa sense veu al 17.21 % dels delegats i delegades triats a les eleccions sindicals i al 30.61% dels treballadors i treballadores públics que hi participaren. Una veu que, casualment, és molt crítica amb els acords signats per aquests mateixos sindicats a l’àmbit estatal i autonòmic en matèria de reducció de la temporalitat i de retribucions.

És per això que a la reunió se li va traslladar a la Consellera la necessitat de convocar la mesa de personal funcionari i estatutari per impulsar la negociació a aquest àmbit i abordar qüestions com:

- Suspensió temporal de la publicació al DOGV de les convocatòries derivades dels processos d’estabilització fins l’aprovació pel Congrés del projecte de llei que substituirà l’actual RDL 14/2021.

- Millores retributives i recuperació del poder adquisitiu del personal funcionari i estatutari amb inclusió del 100% de les pagues extraordinàries.

- Incorporació progressiva de la jornada laboral de 32 hores o quatre dies laborals setmanals.

- Revisió de l’acord de la MGN II per al desenvolupament racional de la negociació col·lectiva i altres drets sindicals.

- Desplegament als àmbits sectorials de l’esborrany del Reglament sobre la capacitació lingüística.

Malauradament, a la reunió no trobàrem una actitud positiva per part de la Consellera Bravo, la qual cosa ens fa pensar que té intenció de seguir amb el full de ruta pactat amb una part dels sindicats que no és suficientment representativa del personal funcionari i estatutari i, per tant, està mancada de legitimitat per a la negociació de les condicions laborals d’aquest personal. Si aquest pronòstic es confirma i es manté en la línia de retallar els drets laborals del personal funcionari i estatutari de la Generalitat, Intersindical Valenciana augura la continuïtat de la conflictivitat laboral en el sector públic i que, a la qüestió específica de la temporalitat es poden sumar altres reivindicacions.