Intersindical qualifica de desafortunada l’actuació de Soler respecte dels equips d’elit

29 / 10 / 2015 | Intersindical

Intersindical Valenciana considera que la introducció de dos articles per a la creació d’unitats d’elit en el projecte de llei de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera i d’Organització de la Generalitat i les peripècies posteriors han estat molt desafortunades per part de la conselleria d’Hisenda i Model Productiu, departament comandat per Vicent Soler.

Aquests articles, així­ com un altre referit a la modificació del cos d’Interventors i Auditors, van haver de ser retirats per la Generalitat després d’una Mesa General de Negociació tormentosa pel que fa a aquest assumpte. Els motius per a la retirada són múltiples:

- Aquestes normes no s’havien negociat amb els sindicats presents en la mesa general, com és preceptiu, ja que suposen la modificació de les condicions de treball del personal funcionari, estatutari i laboral. Es van presentar en la mateixa sessió que els hauria d’haver aval·lat, cosa que cap sindicat va acceptar, amb bon criteri.
- No tenien informe previ, preceptiu i vinculant de la conselleria responsable de la funció pública (actualment la de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques).
- Tampoc s’havia emés l’informe preceptiu del Consell Econòmic i Social, ni l’informe preceptiu i vinculant del Consell Jurídic Consultiu. Quan aquest darrer s’ha emés, Intersindical Valenciana ha pogut conèixer que fa observacions essencials (cosa que significa que no es pot continuar la tramitació sense corregir la norma en el sentit de l’observació) sobre aquests dos articles.
- El contingut és un desficaci, sense cap sentit jurídic ni organitzatiu des del punt de vist de l’Administració Pública. Mescla preceptes referits a personal amb altres referits a llocs de treball, de forma confusa i sense atendre a la jerarquia de normes existents.

Per a Intersindical valenciana, l’origen d’aquesta situació ha estat no les presses sinó un intent de “fer colar per la porta del darrere” aquestes clàusules i evitar la negociació sindical i als òrgans que havien d’emetre informe, cercant probablement que ningú se n’adonara fins que estigueren aprovades, practicant així­ una política de fets consumats que és el contrari de la pretesa transparència de la qué fa bandera el govern de la Generalitat.

Finalment, per Intersindical Valenciana les darreres declaracions del conseller Soler van en la mateixa línia. A més, per al sindicat, són inacceptables ja que el model de funció pública s’ha de negociar com un tot i no segregar-lo en funció de criteris confusos i poc clars. Per això mateiox és s’ha crat una Comissió Tècnica de la MGN per fixar un calendari i aboradar diversos assumptes com ara la modificació de la Llei de la Funció Pública Valenciana. A més, des del Sindicat s’afirma que qualsevol negociació ha de passar pels òrgans legalment establerts i no per contactes bilaterals amb determinats sindicats, com ha estat passant en les darreres hores. En eixe sentit, Intersindical Valenciana adverteix que no consentirà la seua exclusió en cap procés de consulta o de negociació que afecte a les competències de la Mesa General de Negociació de la Funció Pública Valenciana.