Intersindical Valenciana amb les persones refugiades

El Sindicat dóna suport les mobilitzacions del 27F

25 / 02 / 2016 | Intersindical

Perquè una altra Europa és possible. Per Dignitat.

Intersindical Valenciana dóna suport les mobilitzacions convocades per dissabte 27 de febrer per demanar passatge segur per les persones refugiades. Des del Sindicat es demana a les treballadores i treballadors i al conjunt de la societat que participe a la Marxa Europea pels Drets dels Refugiats del 27 de febrer, amb el lema: “Uneix-te per exigir a Europa que rebi a les persones refugiades amb dignitat!”

L’any passat més de 3.700 persones van morir a la Mediterrània (xifra que creix diàriament), al gener de 2016 més de 342. Hi ha 10.000 menors desapareguts, nenes i dones violades, persones que fugen de la guerra i es troben amb un mur impassible. Europa té obligació d’acollir a aquestes persones i no deixar-les morir.

No és una qüestió de caritat el que es demana, és simplement justícia. En paraules del periodista Javier Gallego “és un genocidi per omissió de socors. No és només una immoralitat inhumana, és també una il·legalitat. Si a més persegueixen els que donen auxili, caldria anomenar-lo, ja sense tallar-se, genocidi actiu. “

Cal reaccionar davant el que està passant. Per això des de la Intersindical Valenciana es s’exigeix a les Institucions Europees, incloent-hi el govern espanyol, que reaccionen i es posen a treballar.

Finalment, el Sindicat fa una crida a totes les persones a sumar-se personalment i com a col·lectiu a qualsevol de les mobilitzacions previstes el 27F en les diverses accions previstes o bé amb accions com ara: utilitzant #SafePassage (1 selfie amb un cartell amb el hashtag escrit), una pancarta al balcó amb el lema PASSATGE SEGUR fins al dia de la marxa o a les xarxes socials amb els hashtags que s’estan fent servir per viralizar que són #27F #PassatgeSegur #SafePassage #PasajeSeguro #WeDenounce #EuropaCulpable.