Drets socials

Intersindical Valenciana aposta per la consolidació del canvi social i polític

Intersindical Valenciana participarà en la manifestació del 13 d’abril, convocada per Acció Cultural del País Valencià, per commemorar el 25 d’abril. El Sindicat ho farà sota el lema “Avancem” per reclamar la necessitat de consolidar i aprofundir les polítiques socials, laborals, econòmiques i nacionals que necessiten les valencianes i els valencians per millorar les seues condicions de vida.

26 / 03 / 2019 | Intersindical

El Sindicat considera que la manifestació és oportuna per recordar els 20 anys de governs conservadors que ha patit el País Valencià. A més, ha de reivindicar una mirada al futur per continuar avançant i acabar amb les desigualtats de gènere, orientació sexual, edat, procedència territorial i social… generades per les polítiques neoliberals i antivalencianes i per construir, entre totes i tots, una societat més justa, democràtica, lliure, sostenible, inclusiva i igualitària.

Intersindical Valenciana es mostra contrària als processos d’involució democràtica i de retrocés en els drets individuals i col·lectius contemplades en les propostes dels partits conservadors. Des del Sindicat es considera que aquestes mesures són contràries a les treballadores i treballadores i a la majoria de la població en suposar un pas endavant en el camí de les desigualtats socials i territorials i en afavorir la concentració de la riquesa en unes poques persones, com ha passat en la recent crisi. Aquestes propostes polítiques són les velles fòrmules del capitalisme adaptades al segle XXI.

Intersindical Valenciana aposta per unes polítiques que capgirem l’actual situació i afavorisquen els interessos de la classe treballadora, siga quina siga la seua situació – actiu, atur o pensionista. En aquest sentit defensa unes polítiques que, entre altres mesures, generen ocupació estable, saludable i de qualitat, possibiliten un canvi de model productiu i un marc valencià de relacions laborals i prestacions socials, potencie els serveis públics de qualitat – educació, sanitat, serveis socials, transport, cultura, habitatge, mitjans de comunicació-, millore els salaris, les pensions i les prestacions socials, acabe amb la bretxa salarial i les desigualtats en el món del treball i en el conjunt de la societat, cohesione i vertebre el territori, acabe amb l’espoli fiscal i l’infrafinançament, evite la destrucció del territori, engegue mesures reals per combatre el canvi climàtic i el despoblament del món rural i potencie l’ús i l’ensenyament del valencià.

Per avançar, cal la mobilització sostinguda de la societat valenciana participant en la manifestació del 13 d’abril, però també cada dia i, en especial, el 28 d’abril i el 26 de maig, per fer sentir la veu de les valencianes i valencians i per un futur millor pel conjunt del poble valencià.