Intersindical Valenciana aposta per un govern que aplique polítiques favorables a la classe treballadora i a la majoria de la societat

12 / 11 / 2019 | Intersindical

Intersindical Valenciana considera necessària la constitució d’un govern de caràcter progressista i plural. Cal que siga representatiu de la diversitat social, que porte endavant polítiques favorables als interessos de les treballadores i treballadors, dels sectors socials més desfavorits i de la majoria de la societat. És necessari, per tant, un govern que garantisca els drets socials, laborals i econòmics; un govern que acabe amb les desigualtats socials, de gènere, d’orientació sexual, de procedència i d’edat, i que tinga com a bandera posar fi a la precarietat laboral i social, i redistribuïsca la riquesa i la justícia social. Intersindical Valenciana té clar que no es poden tornar a repetir les eleccions generals i que l’única opció acceptable és un govern progressista, que aplique polítiques per a totes i tots, i que servisca per tornar a il·lusionar la societat davant el descrèdit que una part important té respecte de la política, les polítiques i els polítics.

Intersindical Valenciana creu que les eleccions del passat 10 de novembre han de servir com a punt d’inflexió en la política: per capgirar-la i centrar-la en unes polítiques centrades a donar resposta als problemes reals de les persones. Es fan urgents unes polítiques que són inajornables per a la majoria de la població, especialment per a les treballadores i treballadors, les persones aturades i precàries, les migrants, les joves, les dones, les persones grans i els col·lectius socials que han patit, i pateixen, els efectes de les polítiques d’austeritat i retallades que es van aplicar per efectes de la crisi. Calen, en definitiva, unes polítiques que estiguen al servei de la majoria social perquè aquesta necessita un govern al seu servei, que siga valent i ferm davant de les ingerències i pressions de les elits econòmiques i financeres que pretenen destruir tots els seus drets i prestacions socials.

Intersindical Valenciana també aposta per barrar el pas a les polítiques conservadores que centren el seu programa a retallar els drets per beneficiar les elits i les grans corporacions. És per això que aposta per una mobilització sostinguda de la societat valenciana i de l’Estat per aconseguir-ho. En eixe sentit, creu que sense l’organització i la lluita de la societat i de les organitzacions socials, sindicals i polítiques no serà possible aprofundir en el canvi social ni tampoc frenar l’ascens de l’extrema dreta ni eliminar el contagi de les seues polítiques a altres partits i sectors socials importants.

Intersindical Valenciana, com a sindicat de classe valencià, sociopolític, feminista, autònom i assembleari, considera que el nou govern que s’ha de constituir en l’Estat en les pròximes setmanes, ha d’engegar un programa urgent de polítiques laborals, socials i econòmiques que s’han de concretar a: derogar les reformes laborals i les reformes de les pensions; augmentar els salaris i crear treball digne, estable i saludable; reduir la jornada laboral i redistribuir el temps del treball; posar fi a les desigualtats als centres de treball per raó de sexe, orientació sexual o procedència i potenciar els serveis públics –salut, educació, habitatge, dependència, serveis socials, transport, energia… Calen, entre d’altres, mesures per eliminar definitivament la violència de gènere, acomplir les mesures contemplades en el Pacte Estatal contra la Violència de Gènere, així com aplicar mesures reals i efectives contra el canvi climàtic.

A més, no podem deixar de referir-nos a la necessitat de dignificar la vida democràtica al conjunt de l’Estat, dotar de contingut real i efectiu els drets constitucionals individuals i col·lectius. Cal protegir els drets a la llibertat ideològica, a la llibertat d’expressió, reunió i manifestació. Cal garantir, en primer lloc, la separació i la independència dels poders de l’Estat; derogar la Llei Mordassa i el recent decret llei anomenat Llei Mordassa Digital. Cal avançar en el laïcisme i superar el concepte actual de l’Estat de les autonomies, amb clares connotacions centralistes, i dotar els territoris d’una autèntica capacitat d’autogovern i d’un nou model de finançament que permeta aplicar polítiques específiques segons les necessitats de cada territori. Aquestes polítiques, en el cas concret del País Valencià, han d’introduir canvis profunds en el model productiu valencià, establir un Marc Valencià de Relacions Laborals i Prestacions Socials, asssolir una vertadera identitat cultural i lingüística com a reflex de la plurinacionalitat de l’Estat, així com l’aplicació efectiva de les competències que tenim transferides per la millora de vida de les valencianes i valencians.

Per al Sindicat és necessari que aquestes polítiques s’implementen aviat, per la qual cosa considera que els partits polítics no poden perdre el temps en debats estèrils que no interessen la majoria social i s’han de posar a treballar de valent. Per això, cal garantir un govern progressista, com més prompte millor, davant la situació d’emergència social en què viu un part considerable de la societat i urgeix un canvi social que permeta un avançament cap a una societat més justa, més lliure i més igualitària.

País Valencià, 12 de novembre de 2019

Secretariat Confederal de la Intersindical ValencianaNdP_Eleccions_Generals_10N_1.pdf