Drets laborals

Intersindical Valenciana concreta les seues reivindicacions al nou govern espanyol

El Sindicat aposta per avançar en els drets laborals

12 / 01 / 2020 | Intersindical

Intersindical Valenciana demana al nou govern espanyol que treballe per: reduir la jornada laboral, aconseguir un treball estable i ben retribuit, garantir un treball segur i saludable i defensar uns serveis públics de qualitat. La configuració d’un nou govern estatal i la consolidació del govern valencià han de servir per millorar les condicions laborals de les treballadores i treballadors i per superar la pèrdua de drets que han estat conseqüència de les polítiques d’austeritat imposades per la Troica i executades per diversos governs. Ara és el moment de recuperar tot allò perdut per aquestes polítiques neoliberals i també d’avançar en nous drets, noves reivindicacions i noves conquestes laborals i socials.

Per fer-ho viable, el Sindicat demana al nou govern espanyol i al govern valencià que apliquen tota una sèrie de mesures de caràcter laboral per superar l’etapa anterior com ara:
- derogar les reformes laborals de 2010 i 2012,
- derogar de les reformes de les pensions de 2011 i 2013,
- millorar els salaris, augmentar del Salari Mínim Interprofessional i les pensions mínimes,
- establir clàusules de revisió salarial en tots els convenis col·lectius, incloent-hi al personal empleat públic,
- reduir la jornada laboral, així com reordenar i racionalitzar els horaris laborals,
- complir la normativa i les disposicions sobre salut i seguretat laboral,
- revertir les concesions administratives i potenciar els serveis públics essencials -educació, sanitat, serveis socials, transport, bens comuns, dependència…-,
- establir mecanismes de consolidació en el treball del personal precari de les administracions públiques,
- combatre la bretxa salarial,
- posar fi en el món del treball a les discriminacions per raons de sexe, orientació sexual, procedència o edat,
- establir una renda bàsica universal,
- establir una fiscalitat progressiva i una sobirania fiscal i hisenda pròpia
- avançar envers un nou model productiu valencià o
- establir un Marc Valencià de Relacions laborals i de prestacions socials.

Finalment, el Sindicat espera que els governs, les administracions i les patronals treballen per avançar en els drets laborals i socials. En cas que no ho facen plantarem cara convocant, si cal, mobilitzacions unitàries amb els sindicats, col·lectius i plataformes que compartesquen les nostres reivindicacions i objectius.