Intersindical Valenciana convoca manifestació a Madrid el 25 de setembre de 2021 per denunciar “l’Icetazo” i demanar canvis legislatius

El personal públic precaritzat com a personal temporal i interí en abús de la temporalitat, mantenim les espases en alt, perquè després de la votació de l’RDL res ha canviat i tot està per aconseguir.

23 / 09 / 2021 | Intersindical

Els mesos de setembre i octubre seran crucials per intentar aclarir la incertesa sobre el seu futur, i és per això que els sindicats alternatius del conjunt de l’estat hem acordat seguir amb noves mobilitzacions per evitar que es pretenga aplicar precipitadament l’RDL 14/2021; així com per reconduir el seu contingut en la tramitació del projecte de llei cap a posicions més favorables al dret a l’estabilitat laboral amb el personal afectat i la preservació de la qualitat dels serveis públics.

De fet, amb l’inici de la tramitació parlamentària del Projecte de Llei de mesures urgents per reduir la temporalitat, s’obri una possibilitat d’introduir esmenes al text que capgiren l’orientació, bàsicament, penalitzadora de les empleades i empleats públics en situació d’abús de la temporalitat. És el moment i sense marxa enrere, per incrementar la pressió dels sindicats i col·lectius de personal temporal i interí sobre el Ministeri responsable de funció pública i sobre els grups parlamentaris més reticents a modificar l’actual text normatiu.

Per aquest motiu, com ja vam anunciar, vam començar amb les mobilitzacions. La primera acció és una manifestació el proper dia 25 de setembre de 2021, centralitzada a Madrid, amb sortida a les 12h d’Atocha, per a la qual la Intersindical Valenciana ha disposat autobusos gratuïts que sortiran des d’Alacant, Castelló i València.

La manifestació es convoca amb una bateria de reivindicacions bàsiques per al personal en abús de la temporalitat:

1- Que es determine l’abús de la temporalitat, amb independència del vincle contractual que es mantinga amb l’entitat ocupadora del sector públic, en un màxim de tres anys atenent necessitats ordinàries, estables i permanents per a la mateixa ocupadora.
2- Que no es produïsca cap cessament més de personal afectat fins que es determinen les mesures sancionadores d’aquest abús.
3- Que s’establisca la fixesa com a sanció a l’abús, d’acord amb la Directiva europea 1999/70 / CE, única sanció a cost zero.
4- Que es potencien i reforcen els serveis públics recuperant tota l’ocupació perduda per les retallades i les privatitzacions, el que permetrà, d’una banda, recuperar el personal cessat sense sanció en els processos que s’han dut o s’estan duent a terme i, de l’altra, donarà oportunitat de nous accessos a la funció pública.
5- Que es fixen les responsabilitats de qualsevol ordre per a les administracions incomplidores, perquè aquesta situació no es torne a repetir en el futur.

Empleat públic en abús: desperta, o et mous o et mouen. Ara o mai, aquest és el moment.