Intersindical Valenciana defensa la millora de les condicions laborals del personal que treballa en l’extinció dels incendis forestals

El Sindicat ha participat en el Congrés Internacional de Silvicultura celebrat a Romania el 16 i 17 de setembre

20 / 09 / 2021 | Intersindical

Una delegació de la Intersindical Valenciana ha partipat en el Manifesärile Internacionale Ale Silvicultorilor (Congrés Internacional de Silvicultura) que s’ha celebrat aquesta setmana a Bäile Felix, molt a prop d’Oradea, en la part oest de Romania. El simposi ha estat organitzat per la Federatia sindicatelor din silvicultura Silva, en col·laboració amb el Sindicat Forestal d’Oradea i la Direcció Forestal d’Oradea de Boscos Nacionals - Romsilva. Han participat organitzacions professionals de forestals de Romania, Moldàvia, Turquia, Ucraïna, Hongria i l’Estat espanyol.

Intersindical Valenciana, durant la seua intervenció, ha reclamat que cal millorar les condicions laborals del personal que es dedica a protegir els boscos i, en especial, la de les treballadores i treballadors que s’encarreguen de l’extinció d’incendis forestals, un col·lectiu molt precaritzat. Així mateix s’ha defensat la necessitat que canvien les estratègies de prevenció d’incendis i s’ha analitzat la situació que viu actualment l’agricultura, la ramaderia i la pesca; sector econòmic clau, tot i que, deixat de banda pels pressupostos de les administracions.

Les organitzacions participants en el congrés, a més, van debatre al voltant de les reformes legislatives que cal aplicar en el sector. També es va posar èmfasi en la creació d’una estratègia forestal europea. Per últim en la reunió del CEF es va acordar la incorporació de la Intersindical Valenciana com a representant de l’Estat espanyol a la Unió Europea d’aquest col·lectiu. El CEF és l’organització europea de forestals i organitzacions forestals europees que compta amb més de 58.400 membres