Drets democràtics

Intersindical Valenciana demanda a Deliveroo davant la Inspecció de Treball

Presentació de la demanda a Inspecció de Treball
14 / 07 / 2017 | Intersindical

Hui, divendres, 14 de juliol, Intersindical Valenciana ha presentat una demanda col·lectiva davant la Inspecció de Treball i Seguretat Social de València contra l’empresa ROOFOODS SPAIN, S.L.U, coneguda comercialment com a DELIVEROO. La demanda abasta l’àmbit d’afectació col·lectiva per la totalitat de les treballadores i treballadors que presten els seus serveis com a repartidors o missatgers en l’esmentada empresa, una relació que s’articula sota l’aparença fraudulenta de relació mercantil d’arrendament de serveis.

Per al Sindicat, la denúncia té com a objecte posar de manifest la situació existent en el col·lectiu de missatgers (riders) que mantenen una relació mercantil fraudulenta amb l’empresa per tractar d’amagar una relació de naturalesa purament laboral. El Sindicat insta a la Inspecció de Treball a alçar acta d’infracció per falta d’afiliació i cotització, així com a instar a l’empresa Deliveroo a donar d’alta els missatgers al Règim General.

A més de la demanda col·lectiva també s’han presentat quatre demandes individuals de missatgers sota els mateixos arguments i està prevista una denúncia per acomiadament d’un rider.

Finalment, el Sindicat anuncia que mantindrà la pressió davant l’empresa i una línia jurídica mentre no es done una solució a la situació fraudulenta que Deliveroo manté amb els missatgers.