Intersindical Valenciana dona suport a les mobilitzacions sindicals i socials a l’Argentina contra les mesures de Javier Milei

El pròxim 24 de gener s’ha convocat una Aturada Nacional

19 / 01 / 2024 | Intersindical

Intersindical Valenciana dona suport a la crida de la Confederació Sindical de treballadores i treballadors de les Amèriques (CSA) i se suma a les mobilitzacions per a donar suport a l’Aturada Nacional convocada per les centrals sindicals argentines (CGT, CTA-A, CTA-T) per al pròxim 24 de gener. Una parada per a rebutjar les mesures que el govern de Javier Milei ha imposat contra el poble argentí i, especialment, contra les classe treballadora, els sectors més desfavorits i els sindicats.

Les mesures implementades en el Decret de Necessitat i Urgència (DNU) i l’anomenada “Llei Òmnibus” –que són extremadament negatives– es concreten en assumptes com: imposar forts límits a l’exercici del dret a la vaga i a la realització d’assemblees sindicals; ampliar el període de prova de tres a huit mesos; desregular la jornada laboral i modificar la regulació de les hores extraordinàries; facilitar la terciarització i la intermediació laboral; reduir la indemnització d’acomiadament; afeblir la llei de contracte de treball per a reduir la seua aplicabilitat; eliminar multes per ocupació no registrada i per la falta de pagament de les indemnitzacions o criminalitzar la protesta social.

Per tot això, el Sindicat dona suport a la mobilització i el pla de lluita de les centrals sindicals argentines i fa una crida a les treballadors i treballadors i a la població a expressar públicament el seu suport en els centres de treball i en les concentracions unitàries que es convoquen.