Notícies

Intersindical Valenciana dóna suport les protestes de l´Associació de Treballadors de l´Estat d’Argentina (ATE)

02 / 04 / 2024 | administrador

El sindicat ATE ha convocat una Jornada Nacional de Protesta amb ingressos massius i simultanis a tots els organismes nacionals i ministeris el dimecres 3 d’abril, davant l’arribada de milers de telegrames d’acomiadaments a treballadors/es de l’Administració Pública. Uns cessaments que afecten personal amb 10, 15 i fins a 20 anys d’antiguitat. Als darrers dies s’han produït milers de cesanties que poden arribar a més de 70.000. D’aquest total, 65 mil corresponen als anomenats Article 9 de la planta transitòria de l’Estat, i la resta són contractes d’Assistència Tècnica i Professional (ATP) . Tot i aquests cessaments, el sindicat crida a presentar-se als llocs de treball el proper dia 3 d’abril.

Les reivindicacions d’ATE a la Jornada Nacional de Protesta es concreten a:

• Augment salarial que superE la inflació.
• Pas a Planta Permanent i Estabilitat Laboral per a tots els treballadors.
• Cessament dels acomiadaments i reincorporació immediata de tots els acomiadaments.
• Cessament de les polítiques dʻajust, misèria i fam.
• Rebuig de qualsevol privatització d’empreses públiques.
• Defensa del Fons de Garantia de Sustentabilitat (FGS) i de tots els treballadors jubilats.
• Anul·lació del Protocol Anti-Mobilitzacions.
• Cessament de les polítiques d’acovardiment envers els treballadors estatals.
• Anul·lació del DNU 70/23.

Per a Intersindical Valenciana, les actuacions del president argentí Javier Milei responen a un intent d’acabar amb l’estat i els serveis públics, vulnerant la legislació argentina i els acords internacionals subscrits pel país, per lliurar-los a la iniciativa privada ia la casta empresarial que li dóna suport. Per tot això, Intersindical Valenciana dóna suport el sindicat ATE d’Argentina en la lluita per mantenir els llocs de treball i contra les mesures antisocials, antilaborals i antipatriòtiques de Javier Milei.

Apoyo_Jornada_Paro_Nacional_ATE.pdf