Intersindical Valenciana es reuneix amb la Consellera Bravo

A la reunió el Sindicat li va transmetre les principals reivindicacions de la funció pública i va reiterar el seu malestar pel veto a la Mesa General de Negociació

12 / 01 / 2022 | Intersindical

Una delegació d’Intersindical Valenciana, amb representants dels tres sectors de la funció publica valenciana (ensenyament, administració i sanitat), s’ha reunit amb la Consellera Bravo, qui estava acompanyada també de la Secretària Autonòmica i el Director General de la Funció Pública. En la reunió, es van tractar aspectes tan importants per al sindicat com la problemàtica de la normativa sobre abús de temporalitat, la capacitació lingüística del funcionariat valencià i el veto i expulsió de la Mesa General I.

Pel que fa a la Mesa General I, la Intersindical Valenciana va reiterar la seua indignació en haver estat exclosa per una interpretació restrictiva de l’article 36.3 de l’EBEP. Cal recordar que IV és el primer sindicat en vots entre el funcionariat i el tercer en delegades i delegats, és a dir: tenim més vots que els 3 sindicats presents a la MGNI (UGT, CSIF i CCOO) i més representants que un dels sindicats presents en la MGNI. En canvi, el 2019 el govern valencià va materialitzar el “veto” a la que de facto és l’organització sindical més representativa del conjunt de la funció pública. Aquesta decisió ha buidat totalment de legitimitat a la Mesa i als acords que allí es puguen prendre en no estar-hi present Intersindical Valenciana.

Respecte de la temporalitat, el Sindicat va exposar a la Consellera la necessitat de consolidar al personal en abús per poder acabar de manera efectiva amb el frau de llei i va advertir de quines són les mancances de la normativa publicada recentment (tant el RD-L del 6 de juliol com la Llei de 28 de desembre): contràriament al que s’ha escoltat als mitjans de comunicació, no es consoliden les persones, sinó les places. Des del nostre punt de vista, aquesta no és la sanció correcta que els tribunals europeus han dictaminat. No obstant açò, Intersindical Valenciana ha demanat que l’administració vigile de manera escrupolosa el número de places que s’oferten a les convocatòries perquè no es vulneren els pocs drets establerts en la normativa: les places estipulades per al procediment extraordinari de concurs de mèrits no poden eixir en el procediment d’oposicions. Abans de cada oferta i convocatòria, doncs, cal un estudi pormenoritzat de quines són les places afectades per les normes sobre la temporalitat: sense aquesta anàlisi, s’estarà incomplint la llei.

Sobre la capacitació lingüística, Intersindical Valenciana va exposar la importància i la urgència de, per una banda, posar en marxa el que es va aprovar a la Llei de la Funció Pública Valenciana i, per altra banda i més important, garantir els drets lingüístics de la ciutadania valenciana. En aquest sentit, el Sindicat va insistir en el fet que, segons les dades de què disposem dels diferents sectors, el percentatge de funcionariat que té coneixements de valencià és àmpliament majoritari. Així, és perfectament possible fer efectiva la competència lingüística i, paral·lelament, és necessari que l’administració planifique formació dins de l’horari laboral del funcionariat que encara no té cap titulació de valencià o que vol obtindre un nivell més alt. Açò és fonamental, ja que no se li pot demanar al funcionariat que, després de la seua jornada, invertisca temps en formar-se pel seu compte: això és traslladar la responsabilitat de l’administració a les esquenes del funcionariat de manera individual. Pensem, per exemple, en el sobreesforç que està realitzant ara el personal sanitari. Contràriament al que alguns sectors volen fer creure a l’opinió pública, el funcionariat (també el de sanitat) que no té cap nivell de valencià és molt reduït: per aquestes persones, doncs, cal un pla de xoc formatiu dins de la seua jornada de treball, i això significa més inversió en personal. En altres territoris de l’estat, s’ha optat per aquesta fórmula, que ha sigut exitosa.

El comentari no està disponible a l'entrada d'aquest canal.