Drets laborals

Intersindical Valenciana exigeix el reconeixement de la laboralitat dels riders

02 / 12 / 2020 | Intersindical

Intersindical Valenciana demana al govern espanyol que l’anomenada “llei rider” mantinga el que regula la legislació laboral espanyola que és molt clara respecte la relació laboral de col·lectius com els repartidors a domicili de les plataformes de la mal anomenada “economia col·laborativa”. El Sindicat espera que no es deixe pressionar ni intimidar per les corporacions multinacionals que defensen aquest model d’explotació laboral. És més, considera que la llei és innecessària després dels nombrosos pronunciaments de la Inspecció de Treball i de les sentències dels tribunals de justícia que avalen plenament la relació laboral dels riders.

Tots aquests pronunciaments i sentències donen la raó al col·lectiu i a sindicats, com Intersindical Valenciana, que des de 2017 venim treballant per acabar a un model que suposa un incompliment de la legislació laboral i una explotació de les persones que hi treballen.

Finalment, Intersindical Valenciana espera que es donen els passos necessaris per donar una resposta immediata a la situació irregular en la que es troben les persones que treballen al sector del repartiment a domicili.