Intersindical Valenciana exigeix la retirada de les 5 lleis presentades pel PP i VOX

El Sindicat ha celebrat hui el seu Consell Confederal a la ciutat de València

27 / 04 / 2024 | Intersindical

Intersindical Valenciana ha reunit hui, 27 d’abril, el seu Consell Confederal, òrgan més important entre Congressos, per actualitzar les línies d’acció sindical als darrers esdeveniments, renovar algunes persones del Secretariat Confederal, i modificar els Estatuts de l’Escola de Formació Melchor Botella. A més, s’han aprovat per unanimitat 7 resolucions: de rebuig a la llei d’arraconament del valencià; per la defensa de la memòria històrica; contra les modificacions de la Llei de Transparència i l’Agència Valenciana Antifrau; sobre la modificació de la normativa d’À Punt; en suport al poble palestí; de solidaritat amb les lluites dels sindicats i poble d’Argentina; en suport a la plantilla de Galmed (Sagunt); i amb motiu del Dia Internacional de la Salut Laboral, que és demà 28 d’abril.

Pel que fa a l’acció sindical, Intersindical Valenciana hem reforçat les línies que portem treballant des del darrer congrés. En Indústria, Comerç i Serveis, el sector on el Sindicat ha experimentat el major creixement, s’està efectuant una tasca intensa per negociar convenis d’empresa i plans d’igualtat en les empreses en què ja tenim presència, en especial en les comarques de la Foia de Bunyol i la Plana d’Utiel-Requena. Intersindical Valenciana també treballa de manera constant per presentar-se en les eleccions sindicals en què encara no té representació i així continuar ampliant el nombre de persones delegades i la representativitat del Sindicat.

STM-Intersindical Valenciana és la segona força sindical en Ford-Almussafes. En aquesta etapa, caracteritzada per l’enorme incertesa del sector de l’automoció, el Sindicat no deixa de treballar amb força per defensar els interessos de les treballadores i treballadors, a diferència d’altres sindicats que únicament fan seguidisme de la patronal. El Sindicat també treballa de valent en el sector del taulell. ICS-Intersindical Valenciana es va sumar a les vagues convocades el 28 de febrer i 1 de març per reclamar millores salarials. L’objectiu final d’aquesta tasca és aconseguir que la Intersindical Valenciana esdevinga el sindicat referent del País Valencià.

Retallades al sector públic, la cultura i el valencià
Respecte al sector public, ens trobem davant d’una situació molt greu com a conseqüència de les polítiques aplicades pel govern PP-VOX. Polítiques que es caracteritzen per retallades en tota l’Administració i mesures en contra del valencià, especialment, en el sector educatiu. Raó per la qual la Plataforma per l’Ensenyament Públic, de la qual forma part STEPV-Iv, ha convocat una vaga per al pròxim dia 23 de maig. Contra les retallades, el districte únic, pel valencià i per la millora de les condicions laborals. Des d’Intersindical Valenciana animem a tota la comunitat educativa a participar-hi.
El govern PP-VOX també aplica la tisora en la resta de l’Administració: Labora, recursos de prevenció d’incendis forestals, les ITV, les fires, l’IVAM, l’Agència Antifrau i ÀPunt. Tot això sense oblidar-nos de les que ja pateix la sanitat valenciana, retallades que han motivat un calendari de mobilitzacions per part dels sindicats, entre ells d’Intersindical Salut.

En definitiva, el Consell Confederal de la Intersindical Valenciana aposta per treballar i lluitar amb força per fer front a les polítiques neoliberals del govern autònomic. Com diu el lema que ha triat el Sindicat per al proper 1 de maig: “No ens pararan”.